آسان ترین روش خشک کردن توت فرنگی در خانه

دنآسان ترین روش خشک کردن توت فرنگی در خانه

توت فرنگی منبع غنی از ویتامین c، کربوهیدرات ها، فیبر منگنز و پتاسیم هست. البته توت فرنگی دارای مقدار زیادی آب هست که هنگام خشک شدن آب اون ازبین میرود و چیزی که باقی میماند میوه تغلیظ شده خالص می باشد.. برای هر 200 گرم توت فرنگی، 160گرم کربوهیدرات وجود دارد. . این کربوهیدراتها از قندهای ساده حاصل می‌شوند که برای سلامتی شما خطرناک نیستند به همین دلیل، خوردن افراد توسط دیابت بی خطر است. دستور العمل های زیادی وجود دارد که می توانید با توت فرنگی خشک مخلوط کرده و استفاده کنید.

چگونه توت فرنگی ها را خشک کنیم

ابتدا توت فرنگی رسیده و تازه را انتخاب کرده و سپس آن‌ها را با دقت بشورید و ساقه و برگ آن را جداکنید. حتما توت فرنگی ها را به طور مساوی خرد کنید. این کار باعث میشود تا توت فرنگی به طور همزمان خشک شود. توت فرنگی ها را روی سینی  به فاصله 1سانت قرار دهید تا فضای کافی برای هوا وجود داشته باشد.

دستگاه خشک کن خود را روی 140درجه فارنهایت تنظیم کنید. برای چند ساعت اول توت فرنگی ها را با دقت به این طرف و آن طرف بچرخانید. ممکن است 12ساعت طول بکشد تا توت فرنگی به طور کامل خشک شود. سپس بگذارید توت فرنگی ها 25 تا 35 دقیقه خنک شوند.

چیپس میوه

نحوه خشک کردن توت فرنگی در آفتاب

توت فرنگی یک میوه مناسب برای خشک شدن در آفتاب است. و لدلیل اینکه غلظت پروتئین کمی دارد کمتر جذب باکتری می کند. برای خشک کردن توت فرنگی، شما باید فضای باز در معرض مستقیم  نور خورشید داشته باشید. برای خشک کردن آن‌ها به حداقل دمای 30 درجه سانتی گراد نیاز دارید. مکان هایی با رطوبت کم برای خشک کردن آن‌ها بهتر است. برخلاف میوه‌های رنگ روشن مثل سیب و موز، برای جلوگیری از تغییر رنگ نیازی به استفاده از محلول لیمو و شکر ندارید. رنگ آن پس از خشک شدن تغییری نمی کند.

برای قراردادن توت فرنگی در آفتاب، ابتدا یک قفسه خشک کن ترجیحا چوبی درست کنید و از صفحه ساخته شده از فایبرگلاس، استیل ضدزنگ یا پلاستیک استفاده نکنید. توت فرنگی رسیده نباید بیش از حد رسیده باشد وگرنه له شده و لکه دار می شود. توت فرنگی ها را می توانید به دوصورت برش دهید یکی برش از وسط و تقسیم به دونیم مساوی و یا به سه قسمت تقسیم کنید.

 توت فرنگی شما به  مدت 4 تا 7روز زمان برای خشک شدن نیازدارد و تا زمانی که رطوبت آن، کاملاً از بین نرود فرایند تمام نشده است. در وسط فرآیند، توت فرنگی ها را این طرف و ان طرف بچرخانید. این کار را در روز سه تا چهاربار انجام دهید.

 

خشک کردن توت فرنگی در فر خانگی

 فر خود را از بین 150تا 180 درجه فارنهایت گرم کنید برای خشک کردن توت فرنگی به گرمای کم نیاز دارید. توت فرنگی را با دقت بشویید. ساقه و برگ سبز و لکه های قهوه ای کوچک آن را جداکنید. توت فرنگی ها را با اندازه یکسان خرد کنید. حداقل در هر برش 6سانت کافی است. برای خشک کردن در داخل فر حتما از کاغذ در درون سینی فر استفاده کنید تا به کف سینی نچسبد.توت فرنگی ها را به مدت 4 تا 6 ساعت خشک کنید در سه ساعت اول، کاغذ کف سینی را از فر خارج کنید. زیرا ازانجایی که توت فرنگی آب زیادی دارد کف کاغذ، کاملا خیس می شود.  مراقب دستتان باشید که نسوزد.