آموزش تولید میوه خشک و لواشک

طرز تهیه یک لواشک نسبتا شیرین و خوشمزه

برای شروع فر را روی دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. در فاصله گرم شدن فر، انگورهایی که از ساقه جدا کرده‌اید را در مخلوط‌ کن بریزید و به شکل یک مایع یکدست در بیاورید. عسل و آبلیمو را هم اضافه کنید و مخلوط‌کن را چند ثانیه دیگر روشن کنید.

مرحله دوم تولید لواشک

مایه لواشک را در یک قابلمه استیل بریزید و روی حرارت ملایم به جوش بیاورید. وقتی که مواد جوشیدند و به غلظت مناسب رسیدند، آنها را روی کاغذ روغنی که در یک سینی مناسب پخت قرار داده‌اید بریزید و با پشت قاشق روی مواد را صاف کنید. میزان ضخامتی موادی که در سینی ریخته‌اید بستگی به ذائقه خودتان دارد. اما یادتان نرود که لواشک هر چه نازک‌تر باشد زودتر خشک می‌شود.

مرحله سوم تولید لواشک

سینی را در فر بگذارید تا در همان حرارت ملایم لواشک‌ها شروع به خشک شدن بکنند. مراقب باشید که لواشک بیش از اندازه در فر نماند و نسوزد. می‌توانید آن را تا اندازه‌ای در فر خشک کنید و برای کامل خشک شدن، در دمای بالکن یا حتی داخل خانه قرار دهید. بعد از چند روز خشکی لواشک‌ها به اندازه مناسب خواهد رسید.

موزهایی که قابلیت خشک شدن دارند 

*موز ایرانی*

میوه خشک

که سایز ریزی داره نسبت به سایر موزها که بیشتر در منطقه جنوب و سیستان یافت میشود 

*موز پاکستانی*

میوه خشک فله

نسبت به موز ایرانی کمی سایز آن بزرگتر هست و شیرین از اسمش هم مشخصه که از پاکستان وارد میشه

*موز هندی*

این نوع موز هم کمی بزرگتر از موز ایرانی و پاکستانی هست طعم و مزه هم فرقی ندارن

*موز اکوادور و فیلیپین*

میوه خشک کیلویی

که از موزهای وارداتی هستند و بهترین نوع موز برای خشک کردن می‌باشند 

انواع موزها 👆👆👆

موزی رو برای خشک شدن انتخاب کنید که به نرمی سیب باشه و خیلی پخته و شل نباشه چون حین خشک  تیره میشه،، موز سفت باشه اما کال و خام نباشه و یا سبز نباشه چون قند موز کامل نشده و مثل گچ سفید میشه و خوشمزه هم نیست،، پوست موز را طوری بکنید که بالای موز نقطه سیاهی کوچکی روی موز هست که باید کامل گرفته بشه ،، که اگر نگیریم اون نقطه از سیاهی در طول فرایند خشک شدن به تمام نقاط موز پخش میشه و باعث سیاهی مور میشه

نحوه اسلایس موز هم به صورت مورب،،سکه ای ،،و برش طولی می‌باشد که بیشتر برش طولی خواهان دارد،

محلول متابی رو آماده میکنیم و سبد یا آبکش رو داخل لگن حاوی محلول قرار میدهیم و روی آن اسلایس میکنیم به مدت پنج دقیقه موزهای اسلایس شده در آن باقی بماند بعد از داخل لگن درآورده و آبش که رفت روی توری می‌چینیم با دمای 50 درجه داخل دستگاه قرار میدهیم 

زمان رو هم چک کنید.

بیشتر بدانید:

صادرات میوه خشک به کویت

صادرات میوه خشک به عراق

 قیمت میوه خشک در عراق

صادرات میوه خشک به اروپا

قیمت میوه خشک در ترکیه

قیمت هلو خشک عمده – مرکز خرید عمده انواع میوه خشک

قیمت آلو شابلون خشک عمده – مراکز تولید عمده انواع میوه خشک

قیمت عمده توت فرنگی خشک – مراکز خرید توت فرنگی خشک

قیمت عمده سیب خشک – تولیدکننده سیب خشک صادراتی

حبه خرما – معرفی و عرضه عمده انواع حبه خرما (قند خرما)

خرید انواع دمنوش لاغری و معرفی آن

قیمت عمده پرتقال خشک و نارنگی خشک – تولید کننده انواع میوه خشک

تولیدی میوه خشک – تولیدکننده عمده انواع میوه خشک نرگسیان

آموزش تولید کیوی خشک

کیوی رو برای خشک شدن انتخاب کنید که به نرمی سیب باشه و خیلی پخته نباشه چون حین خشک  رنگش سیاه و تیره میشه،، کیوی باید سفت باشه اما خیلی کال و خام نباشه چون قند کیوی کامل نشده باشه پس از تولید مثل گچ سفید میشه و خوشمزه هم نیست،، و معمولا پوست کیوی را با دستگاه پوست کن دستی و یا چرخان می گیرند

نحوه اسلایس کیوی

هم به صورت ،سکه ای و دایره ای وهم برش طولی می‌باشد که بیشتر برش طولی مدنظر است و خرید و فروش می شود.

خیلی ها سوال میکنن که آیا به کیوی هم باید محلول متابی زد درپاسخ باید گفت استفاده از محلول متابی در اندازه کم، توسط وزارت بهداشت مورد تایید بوده اما نباید به هرمیوه ای متابی زد. بهتر است فقط به محصولاتی که رنگ روشن دارند و به اصطلاح رنگشون عوض میشه مثل سیب، گلابی، موز متابی زد و مابقی میوه ها نیازی به متابی ندارند اما اگر کسی خواست متابی به کیوی بزند می تواند پس از آماده کردن اسلایس میوه (معمولا 6 میل) آن را داخل سبد یا آبکش گذاشته و نهایتا سبد یا آبکش رو داخل لگن حاوی محلول متابی قرار دهد و به مدت پنج دقیقه کیوی های اسلایس شده در آن باقی بماند بعد از داخل لگن درآورده و آبش که رفت روی توری دستگاه می‌چینیم با دمای 50 درجه داخل دستگاه قرار میدهیم معمولا بین 6-8ساعت زمان برای خشک شدن لازم است که البته بسته به نوع دستگاه متفاوت است.

آموزش تولید میوه خشک

معمولا تولید سایر محصولات مثل آموزش تولید خرمالوخشک ، آموزش تولید سیب خشک، آموزش تولید گلابی خشک، آموزش تولید انبه خشک ، آموزش تولید آلوشابلون خشک، آموزش تولید آناناس، آموزش تولید میوه حبه و… به همین روش های فوق می باشد.