خواص انبه خشک و تاثیر آن در زیبایی

1. سطح انسولین و کلسترول را تنظیم می‌کند.

انبه خشک به تنظیم سطح انسولین و کلسترول در خون کمک می‌کند. محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه خشک به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

2. انبه خشک عامل پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه خشک از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات جلوگیری کرده و این ترکیبات شامل استراگالین، اسید گالیک، کرستین، ایزوکرستین، فیستین و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

3. باعث تقویت بینایی و چشم می شود

یک فنجان انبه خشک خرد شده یک چهارم ویتامین A بدن را تامین کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

7. پوست را پاکسازی می‌کند.

انبه خشک برای پوست قابل استفاده است. انبه خشک منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

8. انبه خشک قوای جنسی را افزایش می‌دهد.

انبه خشک منبع بسیار عالی از ویتامین E است. بااین حال ارتباط خوبی بین میل جنسی و ویتامین E وجود دارد.

9. باعث تقویت گوارش در بدن می شود.

فیبر موجود در انبه خشک به هضم و دفع غذا کمک می‌کند.

10. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

میزان بالای ویتامین C و A در انبه خشک به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

11. از بیماری قلبی جلوگیری می‌نماید.

انبه خشک می‌تواند به کاهش چربی بدن و کنترل قند خون کمک کرده . با توجه به گزارش منتشر شده توسط دانشگاه ایالتی اوکلاهما، انبه خشک حاوی مواد معدنی متعددی است که تأثیر مثبتی بر چربی و گلوکز بدن دارند.ئانبه خشک یک منبع غنی از بتا کاروتن است، آنتی‌اکسیدانی (ضدسرطان) که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که باعث بروز بیماری قلبی می‌شوند، کمک می‌کند.

12. مفید برای دوران بارداری

انبه خشک  غنی از آهن و ویتامین A، C و B6.B12 است و همه‌ی این‌ها برای زنان باردار پرفایده هستند.

ویتامین A به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و از بروز مشکلات بینایی در کودکان تازه متولد شده جلوگیری می‌کند.

13. عامل کاهش وزن است.

انبه خشک حاوی فیبربوده که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در یک مطالعه که در دانشگاه مینه‌سوتا صورت پذیرفت، به اثبات رسید که فیبر غذایی، به ویژه اگر از میوه‌ها و سبزیجات باشد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این تاثیر مربوط به قابلیت فیبر برای کاهش مصرف غذا به طور کلی است، در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود.

14. باعث جلوگیری از آسم می شود:

آسم، هر چند خفیف، می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد. اما با یک کاسه انبه خشک روی کانتر آشپزخانه‌تان دیگری نیازی به نگرانی نیست. انبه خشک یک منبع عالی از ویتامینB12. B1 C است.

15. تنظیم کننده فشار خون

غنی از پتاسیم است، یک ماده‌ی معدنی کلیدی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. مطابق با گزارشی که توسط مرکز درمانی استنفورد منتشر شده، انبه خشک یک منبع غنی از پتاسیم است و می‌تواند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.

16. می‌تواند کم‌خونی را درمان کندو مناسب برای زنان باردار است.

با توجه به مقدار آهنی که دارد برای افراد و زنان بارداری که مبتلا به کم‌خونی هستند، مفید است. به علاوه، ویتامین C موجود در انبه خشک نیز به جذب مناسب آهن در بدن کمک می‌کند. این امر در نهایت به مبارزه با کم خونی کمک می‌کند.

17. خواص انبه خشک می‌تواند سنگ کلیه را درمان کند.

انبه خشک غنی از ویتامین B6.B1.B12 است، و همان‌طور که در یک مطالعه‌ی آمریکایی مشخص شد، این ویتامین سنگ کلیه  را کاهش دهد. همچنین پتاسیم موجود در انبه خشک خطر ابتلا به سنگ کلیه را پایین می‌آورد.

18. سلامت مو را بهبود می‌دهد.

منبع غنی از ویتامین C است و از این رو تولید کلاژن را برای داشتن موهای سالم افزایش می‌دهد. اگر موهای کدر و مات دارید و راه طبیعی براق کردن آن، ویتامین A را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید – این ویتامین دارای خواص نرم‌کننده‌ی پوست سر است. میوه‌های نارنجی مانند انبه خشک نیز برای تغذیه‌ی مو و درمان شوره‌ی سر شناخته‌شده هستند. این تاثیر را می‌توان به حضور بتا کاروتن نسبت داد.

19. کمک به جلوگیری از خونریزی

انبه خشک حاوی ویتامین C و  B12 . B6 و کلسیم است که با تنگ کردن عروق مویرگی از خونریزی داخل اندام‌های بدن پیشگیری می‌کنند.

20. از سکته جلوگیری می‌کند

انبه خشک برای سلامت قلب بسیار مفید بوده و باعث کاهش سطح کلسترول در بدن می شود.  و باعث می شود بیماری عروقی و قلبی هیچ وقت سراغمان نیاید.

21. خاصیت ضد پیری دارد

آنتی ‌اکسیدان‌های موجود در انبه خشک با رادیکال های آزاد بدن‌مان که می‌توانند به سلول‌های پوست آسیب بزنند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند مبارزه می‌کنند. این آنتی اکسیدان‌ها همچنین ضدپیری و لک شدن پوست را به تاخیر می‌اندازند. انبه خشک سرشار از آنتی اکسیدان‌های 0ضد سرطان) بسیاری بوده که به عنوان میوه‌ای ضد پیری خاصیت‌های فراوانی دارد.

22. برای درمان جوش صورت از آن استفاده می‌شود

انبه خشک برای درمان جوش صورت بسیار خوب است چون دارای خواص قبض کنندگی است.

خواص انبه خشک