تمامی خواص هلوخشک برای سلامتی قلب و چشم

 خواص هلوخشک برای سلامتی بدن

که دربخش مجله میوه خشک آیت به بررسی خواص فراوان هلوی خشک می‌پردازیم.
خواص هلو خشک برای سلامتی بدن
خواص هلو خشک برای سلامتی بدن

خواص هلو خشک برای سلامتی بدن

خواص هلوخشک برای سلامتی بدن

بنا بر بررسی‌ها، مشخص‌شده که هلو خشک، خواص حیرت‌انگیز بی‌شماری دارد. مصرف هلو خشک فشارخون را در شرایط مطلوبی قرار می‌دهد و موجب سلامت قلب می‌شود. هلو خشک چه تازه و چه به‌صورت خشک‌شده، برای بدن مفید است. بنا بر تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا آمریکا، مشخص شد که هلو خشک سرشار از کاروتنوئید است. کاروتنوئیدها، دسته‌ای از رنگ‌دانه‌های آنتی‌اکسیدانی هستند که این مواد ضد تومور و ضد سرطان هستند. همچنین در مبارزه با انواع سرطان‌ها مانند سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده، مؤثر است.

بهبود سلامت قلب

درتحقیقی در دانشگاه آمریکایی مشخص شد که ترکیبات فنولی موجود در پوست و گوشت هلو خشک، از کلسترول بد خون می‌کاهد و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد؛ و باعث می‌شود وضعیت قلب و عروق را بهبود دهد و فرد راازابتلا به بیماری‌های قلبی دورنگه می‌دارد. در ضمن، به دلیل اینکه هلو خشک دارای آنتی‌اکسیدان ویتامین ‌E است، می‌تواند سلول‌ها و سیستم ایمنی بدن را محفوظ نگه دارد و جلوی لخته شدن رگ‌های خونی را بگیرد.

مراقبت از چشم

هلو خشک مفید در بارداری
هلو خشک مفید در بارداری
هلوخشک‌ها سرشار از بتاکاروتن هستند و در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند. بتاکاروتن نقش مهمی در حفظ سلامت و تقویت بینایی دارد و چشم را از بیماری‌های مختلفی مانند خشک‌چشمی و نابینایی محفوظ نگه می‌دارد.

هلوخشک مفید در بارداری

هلوخشک به دلیل وجود طیف وسیعی از مواد معدنی و ویتامین‌ها ضروری، برای زنان باردار بسیار مفید است. در جذب آهن، به‌عنوان ماده معدنی بسیار مهمی در دوران بارداری، مؤثر است. فولات موجود در هلو خشک در پیشگیری از بیماری‌های ناشی از نقص لوله‌ی عصبی اثر می‌گذارد. ویتامین C به رشد مناسب استخوان‌ها، دندان‌ها، پوست، ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی جنین کمک می‌کند. در این بیماری، بیرون‌زدگی نخاع از حفره باز و بسته نشده در ستون فقرات نوزاد مشاهده می‌شود. در ضمن، پتاسیم از گرفتگی عضلانی و بی‌حالی عمومی که در دوران بارداری رایج هستند، پیشگیری می‌کند.

مبارزه با انواع سرطان ها مانند سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده، مؤثر است.مبارزه با انواع سرطانها مانند سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده، مؤثر است.

ویژگی‌های ضد پیری

هلوخشک سرشار از ماده معدنی روی است و این ماده، ویژگی‌های ضد پیری دارد. مصرف خوراکی‌های سرشار از روی، مانند هلوخشک، تولید پادتن در بدن را افزایش می‌دهد و از صدمات سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌کاهد. همچنین با افزایش هورمون تستوسترون در بدن، فرایند پیری اندام‌های تولیدمثل مردانه را به تأخیر می‌اندازد.