فواید انجیرخشک برای بدن

فواید انجیرخشک برای بدن

انجیرخشک به‌عنوان یک منبع غنی تغذیه ای شناخته‌شده است و دارای مقدار زیادی ویتامین ث و کا ، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است. این میوه به طور طبیعی شیرین از سلامتی پشتیبانی می‌کند و حتی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، انجیر خشک حاوی آب کمتری است. این باعث می شود کالری، قند و مواد مغذی آن‌ها نسبت به همتای تازه خود متمرکز شود. 150گرم انجیرخشک دارای:

 40 درصد منگنز

53 درصد از ویتامین C

 30 درصد ویتامین K

 10-12 درصد ویتامین A

 30 درصد پتاسیم

 26 درصد منیزیم

 25درصد کلسیم

 97 گرم کربوهیدرات

 15 گرم فیبر

 5گرم پروتئین

 2 گرم چربی

 75 گرم قند

 385کالری

از طرف دیگر، به همین مقدار انجیر تازه حاوی 2 گرم پروتئین، 29گرم کربوهیدرات، 0.32گرم چربی، فیبر 4.2 گرم، 25 گرم قند و حدود 121 کالری است. در انجیر تازه ممکن است مقادیر کمتری از ویتامین ها و مواد معدنی نسبت به خشک‌شده وجود داشته باشد، اما کالری و کربوهیدرات کمتری دارند.

فواید سلامتی انجیر خشک

انجیرخشک عامل کاهش وزن

انجیر خشک ممکن است در هنگام اعتدال در کاهش وزن کمک کند. فیبر موجود در انجیر باعث رفع گرسنگی می شود. این به کاهش مصرف مواد غذایی کمک می‌کند. رژیم های پر فیبر نه‌تنها باعث کاهش وزن می‌شوند بلکه در مقابل بیماری‌های قلبی نیز محافظت می کنند.

اگر در طول روز سعی در کاهش وزن دارید اما با هوس میان وعده مبارزه می کنید، فکر کنید که میوه‌های خشک را به صورت دستی داشته باشید. انجیر خشک به طور طبیعی شیرین است. از آنجا که قند اضافه نشده وجود دارد، آن‌ها را به‌جایگزین سالم برای میان وعده های فرآوری شده مانند شکلات شیر ​​یا کوکی ها تبدیل می‌کند. خوردن این میوه‌ها همچنین سطح گلیکوژن بدن شما را تکمیل می‌کند، به عضلات شما کمک می‌کند تا بعد از یک جلسه تمرین بهبود یابند.

انجیرخشک عامل بهبود هضم غذا

مقدار غنی فیبر انجیر با حجیم کردن و نرم شدن مدفوع، از سلامتی دستگاه گوارش شما جلوگیری می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند. خوردن فیبر بیشتر ممکن است به شما کمک کند از مشکلات مرتبط با روده مانند بواسیر جلوگیری کنید.

مبارزه با دیابت

علیرغم داشتن قند زیاد، انجیر خشک ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند. علاوه بر سرشار بودن از ویتامین E، چندین گونه انجیر نیز ممکن است پاسخ انسولین را بهبود بخشد و سطح گلوکز خون را کاهش دهد.

اضافه کردن انجیر خشک به رژیم غذایی شما می‌تواند رشد باکتری‌های روده را تولید کند که چربی های سالم تولید می کنند و به نوبه خود اشتها را تنظیم می کنند و به مدیریت دیابت کمک می کنند.

سلامت استخوان

نصف فنجان انجیر خشک حدود 125  گرم کلسیم به شما می‌دهد، یعنی حدود 15 درصد از میزان توصیه شده روزانه شما است. به دلیل دارا بودن کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم به طور طبیعی زیاد، انجیر حتی ممکن است به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.

انجیرخشک باعث سلامت قلب

نصف فنجان انجیر خشک که حاوی کمتر از 195 کالری است، حاوی حدود 5 گرم فیبر رژیم غذایی است. بسته به سن و جنس شما، این مقدار در جایی بین 25 تا 35درصد از مصرف روزانه فیبر شما قرار دارد. محتوای غنی آنتی‌اکسیدانی موجود در انجیر خشک همچنین باعث از بین رفتن رادیکالهای آزاد می شود که می‌توانند به رگ های خونی آسیب رسانند. فیبر نه‌تنها حرکت روده شما را منظم می‌کند بلکه باعث افزایش کلسترول و قند خون سالم می شود.

سلامت اعصاب و ماهیچه ها

پتاسیم، ماده معدنی که انجیر خشک‌شده در آن بسته بندی شده است، برای عملکرد عصب و انقباض عضلات ضروری است. همچنین سدیم موجود در بدن را متعادل می‌کند و فشار خون را کنترل می‌کند. نصف فنجان انجیر حدود 600 میلی گرم پتاسیم دارد که حدود 15 درصد از میزان توصیه شده شما است.

کلسیم موجود در انجیر خشک فقط برای سلامت استخوان ها نیست. کلسیم همچنین نقش زیادی در عملکرد اعصاب و عضلات دارد. دریافت بیشتر کلسیم حتی ممکن است نرخ سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

انجیرخشک باعث سلامت پوست و مو

اگر به دنبال داشتن پوستی نرم و نرم و موهای براق و قوی هستید، انجیر را در رژیم خود بگنجانید. انجیر خشک در حال ترکیدن با آنتی‌اکسیدان ها و ریز مغذی ها است که باعث بهبود سلامت پوست و تقویت مو می شود. همچنین انجیر سرشار از ویتامین A است که پوست شما را سالم نگه می دارد.

انجیرخشک یک منبع عالی از ترکیبات است که از آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند، عامل اصلی بیماری‌های مزمن و پیری است. انجیر همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند دفاع طبیعی شما را تقویت کرده و به جلوگیری از عفونت‌های پوستی کمک کند. روی و آهن موجود در انجیرخشک نیز باعث کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو می شود.

انجیرخشک
میوه خشک آیت

انجیرخشک عامل تقویت سیستم ایمنی

انجیر خشک منبع عالی ویتامین A است. بدن شما برای تولید گلبول های جدید خون از جمله گلبول های سفید خون که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم هستند ویتامین A نیاز دارند. انجیر خشک از قبل بسته بندی شده در بسیاری از فروشگاه ها به راحتی تهیه می شود، اما مراقب باشید! قبل از مراجعه به آن‌ها، حتماً بسته بندی را بخوانید. بیشتر چیپس میوه (میوه خشک) شده فرآوری شده حاوی قندهای اضافه شده است. انجیر خشک به طور طبیعی بسیار شیرین است، بنابراین شما به قند اضافی احتیاج ندارید. نشان داده شده است که قند اضافه شده اثرات مضر بر سلامتی دارد، مانند افزایش خطر چاقی و بیماری‌های قلبی.