فواید سیب خشک و نحوه خشک کردن سیب

فواید سلامتی سیب خشک

سیب خشک چیست؟

سیب ها از میوه‌های خوشمزه و آبدار شناخته‌شده اند؛ اما اگر تمام مقدار آب آن را کنار بگذارید، چه می کنید؟ آیا به اندازه سیب های تازه یک میان وعده خوب خواهد بود؟سیب های خشک یا کم آب مربوط به میوه‌های سیب است که محتوای اصلی آب آن‌ها از آن‌ها خارج شده است. سیب خشک به طور طبیعی شیرین بوده و آن‌ها یک جایگزین عالی و خوش طعم برای سیب های تازه هستند. خشک کردن سیب یکی از قدیمی ترین و ساده ترین روش های حفظ میوه است. خشک کردن، آبهایی را که باعث ایجاد میکروارگانیسم ها و آنزیم ها می شود را ازبین می برد برخی از روش های خشک کردن سیب شامل موارد زیر است:

خشک شدن سیب در آفتاب

 استفاده از خشک کن های بادی برای تولید انبوه سیب های خشک؛ خشک کردن از طریق اجاق گاز

سیب های خشک‌شده در کیسه های نگهدارنده مواد غذایی قابل حمل یا ظروف بسته بندی می‌شوند. این امر باعث می شود تا بهداشتی تر و حتی کمتر از سیب هایی که از طریق روش های کنسرو حفظ می‌شوند، از بین بروند. یافتن سیب تازه و میوه‌های دیگر در طول زمستان بسیار دشوار است، بنابراین مردم مقدار زیادی سیب خشک‌شده را از قبل خریداری می کنند.

فواید سلامتی خوردن سیب خشک

بعضی افراد تصور غلط دارند که میوه‌های خشک به اندازه میوه‌های تازه سالم نیستند. این حرف کاملا غلطی می باشد. به این دلیل است که میوه‌های خشک مانند سیب فواید سلامتی زیادی برای همه دارند.

سیب های خشک، ترد و خوشمزه میزبان خوبی های سالم هستند. لیست زیر مزایای سلامتی سیب های خشک را ذکر می‌کند:

سیب خشک از یبوست جلوگیری می‌کند و مدت طولانی شما را پر می‌کند

روش های دیگر حفظ میوه به طور معمول مقدار فیبر میوه را از بین می برد؛ اما نه برای سیب های خشک. یکی از فواید سیب خشک این است که مقدار زیادی از فیبر محلول و نامحلول را بسته بندی می‌کند. نیمی از فنجان سیب خشک در حال حاضر تقریباً 3-4 گرم فیبر غذایی به شما می‌دهد، برای پوشاندن 15-25٪ از فیبر مورد نیاز روزانه شما کافی است.

فیبر مدفوع شما را نرم می‌کند تا یبوست را در خلیج نگه دارد. فیبر محلول وظیفه کنترل سطح قند خون را بر عهده دارد، در حالی که فیبر نامحلول روده شما را تمیز نگه می دارد. فیبر با جلوگیری از لکه های قند خون بعد از غذا، احساس سیری شما را حفظ می‌کند. همچنین به از بین بردن سموم و باکتری‌های مضر از روده شما کمک می‌کند. سیب خشک حاوی دو ویتامین ب ضروری است که سوخت‌وساز انرژی را بهبود می‌بخشد، تعادل هورمونی را بهبود می‌بخشد و مغز را تغذیه می‌کند. آن‌ها اسید پانتوتنیک (ویتامین ب5) و پیریدوکسین (ویتامین ب6) هستند. سیب خشک حاوی ویتامین‌های ب است که برای هورمون ها، مغز و انرژی مفید هستند پیریدوکسین یک ویتامین ب است که در متابولیسم پروتئین ها کمک می‌کند و به ایجاد انتقال دهنده های عصبی کمک می‌کند. انتقال دهنده های عصبی انتقال دهنده های شیمیایی در مغز هستند که باعث بهبود پاسخ و عملکرد مغز می‌شوند. سیب خشک می‌تواند حدود 8درصد از توصیه های روزانه پیریدوکسین مصرفی شما را پوشش دهد.

سیب خشک سلامت سلول را بهبود می‌بخشد سیب خشک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان ها، است. اینها موادی هستند که در جلوگیری از آسیب سلولهای شما که در اثر رادیکالهای آزاد ایجاد می‌شوند، مبارزه می کنند.

رادیکال های آزاد مولکول ها و اتمهایی هستند که توسط موادی مانند آلاینده های هوا، سموم دفع آفات، الکل و غذاهای سرخ شده از بدن خارج می‌شوند. رادیکالهای آزاد توسط بدن جذب می‌شوند و از طریق فرآیند معروف به اکسیداسیون به سلول آسیب می رسانند. این بدان معنی است که رادیکال های آزاد الکترون های موجود در سلول را می گیرند و آن را با پروتئین ها، غشاها و DNA آسیب دیده رها می کنند. سلولهای آسیب دیده می‌توانند در هر اندام و سیستم بدن شما ایجاد شوند. ممکن است ناخودآگاه دچار آسیب سلولی در بعضی از قسمت های بدن شوید. برخی از علائم آسیب سلولی ممکن است شامل خستگی جسمی، خشکی، پوستی کسل کننده و بی ثباتی ذهنی باشد. پلی فنولها آنتی‌اکسیدانهایی هستند که به سلولهای آسیب دیده در بازسازی خود کمک می کنند. آن‌ها می‌توانند رادیکال های آزاد را با جایگزینی الکترون های دزدیده شده از سلول ها خنثی کنند. پلی فنول ها همچنین در کاهش تعداد رادیکال های آزاد که وارد بدن می‌شوند کمک می کنند. یکی از فواید سیب خشک این است که باعث افزایش سطح پلی فنول در بدن می شود. آنتی‌اکسیدان‌هایی که از طریق خوردن سیب خشک‌شده آزاد می‌شوند، به سلولهای شما کمک می کنند تا با اثرات مقابله کنندآنتی‌اکسیدانهایی هستند که به سلولهای آسیب دیده در بازسازی خود کمک می کنند. آن‌ها می‌توانند رادیکال های آزاد را با جایگزینی الکترون های دزدیده شده از سلول ها خنثی کنند. پلی فنول ها همچنین در کاهش تعداد رادیکال های آزاد که وارد بدن می‌شوند کمک می کنند.

یکی از فواید سیب خشک این است که باعث افزایش سطح پلی فنول در بدن می شود. آنتی‌اکسیدانهایی که از طریق خوردن سیب خشک‌شده آزاد می‌شوند به سلولهای شما کمک می کنند تا با اثرات آسیب سلولی کنار بیایند. سلولهای بدن شما تغذیه می‌شوند و مجهز به خودشان هستند تا سریعتر بهبود یابند و منجر به افزایش انرژی، درخشش قابل توجه بر روی پوست شما و بهبود روحیه و عملکرد ذهنی شما می شود.

سیب خشک
میوه خشک آیت

سیب خشک میزان جذب مواد معدنی شما را افزایش می‌دهد

مواد معدنی ماده ای حیاتی برای سالم نگه داشتن بدن است. ممکن است برخی از تعجب بدانند که از جمله فواید سیب خشک محتوای معدنی آنهاست. سیب خشک دارای مواد معدنی کلیدی است که می‌تواند به سلامت و رفاه شما کمک کند: پتاسیم – نصف فنجان سیب خشک حاوی تقریبا 10درصد از نیاز روزانه پتاسیم شما است. این ماده همچنین یک ماده معدنی است که با عملکرد سیستم عصبی و مغز بهبودیافته است. سدیم مانند پتاسیم برای حفظ تعادل آب در بدن ضروری است. همچنین به تنظیم حجم خون و فشار خون کمک می‌کند. 50 گرم سیب خشک حدود 200 میلی گرم سدیم دارد که تقریباً 10درصد از میزان توصیه شده روزانه شما است. آهن این ماده معدنی به ایجاد گلبول های قرمز تازه خون کمک می‌کند که در نتیجه اکسیژن موجود در خون را به قسمت های مختلف بدن منتقل می‌کند. مقدار آهن موجود در سیب خشک می‌تواند 5تا 10درصد از میزان توصیه شده روزانه شما را تأمین کند.

سیب خشک به حفظ وزن سالم کمک می‌کند

سیب خشک دارای محتوای چربی صفر است و آن‌ها را به‌عنوان یک میان وعده ایده آل برای افرادی که در حال تماشای وزن خود هستند، می‌کند. همچنین، هنگام خرید سیب خشک‌شده از نظر تجاری، گزینه های طبیعی یا ارگانیک را انتخاب کنید تا در برخی از انواع آب نبات از قند اضافی خودداری کنید. با این وجود بهتر است سیب های خشک‌شده خانگی خود را از طریق اجاق خود آماده کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ نوع قند اضافه شده در میان وعده شما وجود ندارد.

فواید سلامتی سیب های خشک زیادی وجود دارد که به راحتی نمی توانید نادیده بگیرید. مارك كردن آن‌ها به‌عنوان كمبود غذايي در مقايسه با همتايان ميوه تازه خود، صرفاً يك افسانه است.سیب های خشک به روش های بیشماری سلامت شما را بهبود می‌بخشد. به طور مرتب آن‌ها را بخورید: