فواید و خواص موز خشک و تاثیر آن بر قلب

 موز خشک در بدن چه می‌کند؟

منبع خوب منیزیم، بوده که به انقباض عضلانی و تمدد اعصاب کمک کند که باعث تقویت عضلانی می‌شود اگر بعد از ورزش یا فعالیت بدنی، احساس می‌کنید که ماهیچه‌هایتان می‌گیرد یا به‌اندازه کافی سریع رشد نمی‌کنند احتمالاً در رژیم غذایی به‌اندازه کافی منیزیم ندارید… جذب منیزیم به تسریع تجزیه تحلیل چربی کمک می‌کند، فرآیندی که بدن چربی را آزاد می‌کند.

در مجله میوه خشک آیت فواید موز خشک برای سلامت بدن بیان می‌شود:

خوردن موزخشک چه فوایدی دارد؟

حاوی ویتامین اسیدفولیک بوده که خواص ضدافسردگی دارند… مطالعه‌ای در مجلات روانشناسی نشان می‌دهد که بیماران مبتلابه افسردگی 30 درصد اسیدفولیک کمتری نسبت به افراد سالم دارند.  علاوه بر اسیدفولیک، موز خشک همچنین مقدار زیادی تریپتوفان دارد که یک ضد افسرده طبیعی است و می‌تواند اضطراب و بی‌خوابی و دیگر مسائل روحی مانند خستگی، عصبانیت، هیجان، پرخاشگری را درمان کند.

خواص انواع کیوی خشک
خواص موز خشک

فواید جالب موزخشک برای رفع استرس 

 نفخ کم‌تر

 تحقیقات نشان داد زنانی که دو بار در روز به‌عنوان پیش‌غذا موز خشک مصرف می‌کنند، نفخ شکم آنان نصف حالت قبل می‌شود. این میوه باکتری مبارز را در شکم افزایش می‌دهد و منبع خوبی از پتاسیم است که می‌تواند حفظ مایعات را کاهش دهد.

فواید موزخشک برای نفخ شکم و عاملی برای لاغری

 تثبیت‌کننده قند خون 

به دلایل زیادی منبع تغذیه عالی هستند. مصرف آن جذب شکر را کم کرده و قند خون را ثابت نگه می‌دارد. این مؤثرترین راهکار برای حفظ پایداری سطح قند خون است که به معنی سطح انرژی ثابت و کاهش وزن است احساس سیری و کاهش وزن یکی دیگر از فواید ثابت نگه‌داشتن قند خون است.

کاهش سطح کلسترول بد 

 حاوی ترکیباتی دارد که میزان کلسترول را با توجه به مطالعه در ژورنال تغذیه کاهش می‌دهند. علاوه بر این  حاوی ویتامین ب 6 است که برای تقریباً همه‌چیز مهم است سلامت قلبی، سلامت سیستم گوارشی و عملکرد سیستم عصبی.

خواص انواع کیوی خشک
خواص و فواید موز خشک برای بدن

فواید موز خشک برای استخوان‌ها

 مبارزه با سرطان 

دلفینیدین یک آنتی‌اکسیدان است که در موزخشک یافت می‌شود که خواص ضد توموری دارد.

فواید موزخشک جلوگیری از سرطان و فواید  برای فشارخون

کاهش فشارخون 

ترکیبی از سدیم کم، پتاسیم بالا با کاهش سطح فشارخون و کم‌ترین بروز سکته در افراد و جمعیت‌ها در ارتباط است. موز خشک حاوی پتاسیم بالا و سدیم کم بوده و این میوه قادر به کاهش فشارخون و محافظت در برابر حمله قلبی و سکته است