میوه درمانی: آلبالوخشک شده + خواص آن

آلبالوخشک

آلبالوخشک یا به قول فرنگی ها همان گیلاس ترش (sour Cherry) از میوه های فصل تابستان است که هم به صورت خام به عنوان میوه، مورد استفاده قرار می گیرد و هم از آن در غذاها، دسرها و شیرینی های مختلف فصل استفاده می کنند. البته از مربا و شربت خوشمزه آن نیز نمی توان به راحتی گذشت؛ به خصوص این که شربت آلبالوخشک خاصیت عطش زدایی نیز دارد. بعضی ها برای رفع تشنگی، آب آلبالوخشک را به شربت آن ترجیح می دهند.

البالو نمکی ملس

– خواص تغذیه ای آلبالو خشک

آلبالوخشک سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی به خصوص ویتامین C و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس این میوه طبیعتی سرد دارد؛ بنابراین خوردن آن به افراد گرم مزاج توصیه می شود.

– خواص درمانی

آلبالوخشک باعث کاهش فشار خون می شود، بنابراین مصرف آن برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند مفید است؛ علاوه بر این، غلظت خون را کم می کند و برای رفع مشکل کم خونی توصیه می شود.

آلبالوخشک خاصیت صفرابری دارد و به دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا کمک می کند. البته میگویند اگر آب یا مربای آلبالوخشک با کمی رازیانه مخلوط شود، برای دفع سنگ مثانه و رفع سوزش مجاری ادرار مفید است.

این میوه، نیروبخش بوده است و اثر ضدعفونی کننده بر روده ها دارد و در ضمن ورم معده را نیز کم می کند. آلبالوخشک به طور کلی برای درمان رماتیسم، تصلب شرایین، نقرس و پیوره دندان مفید است.

با توجه به اینکه آلبالوخشک قند خون را کاهش می دهد، دیابتی ها می توانند آن را با خیال راحت مصرف کنند. این میوه ادرار آور بوده، برای رفع ورم کلیه مفید است. مصرف آلبالوخشک برای گرم مزاجان و افرادی که چربی زیادی در شکم دارند، سودمند است. علاوه بر این، آلبالوخشک چربی خون را نیز پایین می آورد. ضماد و مرهم آلبالوخشک برای باز شدن رنگ چهره مؤثر و مفید است. مصرف آلبالوخشک برای افرادی که خارش پوستی دارند، مؤثر است. برای سوء هاضمه بسیار مفید است.

آلبالوخشک خواص گیلاس را دارد و مصرف آن باعث آرامش اعصاب می شود، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالوخشک برای معالجه نارسائیهای کبد مفید است. همچنین برای تقویت قدرت باروری مردان مفید است.

مرکز فروش میوه خشک آیت در زمینه (فروش و پخش میوه خشک شده عمده) فعالیت دارد.جهت استعلام  قیمت با ما در ارتباط باشید:

استعلام قیمت عمده در واتساپ:

میرزایی: 09102144375