میوه درمانی : اناناس کمپوتی و همه خواص و فواید آن

اناناس کمپوتی

اناناس منبع خوبی برای تهیه کلسیم، پتاسیم، آنزیم بروملین، منگنز، فیبرهای قابل حل و ویتامین های منبع خوبی از فلورید است. اناناس کمپوتی به صورت خام سرشار از ویتامین ث می باشد.

A , B1 , C مورد نیاز بدن می باشد.

 – خواص درمانی اناناس کمپوتی

اناناس را از قدیم الایام در درمان زخم ها به عنوان مرهم استفاده می کردند و از برگ آن نیز به عنوان وسیله ای برای پانسمان استفاده می کردند. در طب چینی نیز معتقدند که اناناس کمپوتی خاصیت خنک کنندگی دارد و برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید است. سالیان سال از اناناس کمپوتی در درمان بیماریهای روده استفاده می شد و این میوه را در برطرف کردن یبوست مفید می دانستند.

موجب قوی شدن سیستم دفاعی بدن می شود و

مصرف اناناس کمپوتی همچنین در درمان بیماریهای عفونی نقش موثری دارد. مصرف اناناس کمپوتی استخوان سازی و گردش خون را تقویت می کند.

فلورید موجود در اناناس کمپوتی رشد سلولهای سرطانی را کند می کند. مصرف اناناس کمپوتی برای افراد مستعد به سرطان، بسیار مفید است. اناناس کمپوتی حاوی منگنز است و مصرف آن برای استخوان سازی بدن و سلامت استخوان ها مفید است.

 

این میوه نقش موثری در بهبود سرماخوردگی و کاهش میزان سرفه دارد. همچنین منبع خوبی برای پتاسیم و بتاکاروتن است که مصرف آن به مبتلایان به فشار خون توصیه می شود.

اناناس کمپوتی حاوی پکتین فراوان است این ماده کلسترول خون را پایین می آورد. مصرف اناناس کمپوتی در پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و عروقی مفید است. لازم به تذکر است که پکتین موجود در اناناس کمپوتی با پختن اناناس کمپوتی آزاد می شود. اناناس کمپوتی حاوی ویتامین ث می باشد مصرف اناناس کمپوتی موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. زخمها را شفا می بخشد و از بیماری های چشمی پیشگیری می کند.

آناناس کمپوتی
آناناس

مصرف اناناس کمپوتی برای سلامت پوست توصیه می شود.

اناناس  حاوی ویتامین C و بتا کاروتن است و به همین دلیل باعث افزایش ساخت کلاژن و الاستین (بافت پروتئینی پوست شده و خون رسانی را افزایش می دهد، این خون رسانی بهتر به پوست موجب رشد و ترمیم سلولها می شود. اناناس کمپوتی سبب کاهش چروک پوست و پاکسازی سلولهای مرده آن می شود. متخصصان جراحی پوست به بیماران مصرف اناناس کمپوتی را پس از جراحی توصیه می کنند خصوصا” افرادی که جراحی بینی داشته اند پس از عمل، صورت آنها در بیشتر نقاط کبود شده و مدت طولانی نیاز است تا این کبودی ها برطرف شود، با خوردن مرتب اناناس کمپوتی این کبودی ها سریع تر رفع می شوند. خوردن اناناس کمپوتی به اشخاصی که پوست آنان کوپروز فراوان (عروق در زیر پوست کاملا پرخون است دارند نیز توصیه می شود. اناناس کمپوتی حاوی آنزیمی به نام بروملین است که موجب حل شدن تجمعات سلول های خونی می شود و زخمها را شفا می دهد.

 

موجب هضم پروتئین ها در بدن می شود

و به همین دلیل اناناس به طور طبیعی لاغرکننده است. انزيم بروملین موجود در اناناس ساخت و تهیه قرص های لاغری نیز استفاده می کنند.

این میوه درمان مؤثری برای گرفتگی، ورم مفاصل، آماس و دیگر دردهای عضلانی و مفصلی است.

اناناس پایین آورنده تب است و سموم را از بدن دفع می کند.

مرکز فروش میوه خشک آیت در زمینه (فروش و پخش میوه خشک شده عمده) فعالیت دارد.جهت استعلام  قیمت با ما در ارتباط باشید:

استعلام قیمت عمده در واتساپ:

میرزایی: 09102144375