میوه درمانی: انبه خشک و خواص و فواید آن

انبه خشک

انبه خشک میوه مناطق گرم استوایی و آب و هوای نیمه حاره ای است. میوه های انبه خشک دارای رنگهای متنوعی است: سبز، زرد، قرمز یا ترکیبی از این رنگ ها. نوع رسیده آن با پوست دارای رایحه خوشایندی می باشد.

– خواص تغذیه ای انبه خشک

 

انبه خشک به عنوان یک میوه با ارزش تغذیه ای فراوان مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان منبع بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A ویتامین C و منبع خوبی از پتاسیم به حساب می آید.

انبه خشک
میوه خشک آیت

– خواص درمانی انبه خشک

اعتقاد بر این است که انبه خشک موجب آرامش روده ها در هضم می شود. در هند از انبه خشک برای جلوگیری از خونریزی، تقویت قلب و مغز مورد استفاده قرار می گیرد. به سبب آهن فراوان در انبه خشک، از آن برای درمان کم خونی بهره می برند.

این میوه از منابع بسیار خوب پتاسیم است، مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود. این میوه قند بالایی دارد، یعنی وقتی مصرف شود، قندخون به یکباره افزایش پیدا می کند و موجب ترشح هورمون انسولین می شود. با ترشح این هورمون، قند به داخل سلول ها وارد شده و دوباره افت پیدا می کند. به همین دلیل فرد دوباره احساس گرسنگی می کند و همین موضوع موجب زود به زود گرسنه شدن فرد و پرخوری او می شود. افراد دیابتی این میوه را باید با احتیاط مصرف کنند، زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می کند.

مصرف مرتب این میوه از بروز سرطان رحم پیشگیری می کند، زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این میوه به دلیل داشتن ویتامین C و  بتاکاروتن، یک سیستم ایمنی بسیار قوی ایجاد می کند.

موجب خوشبوئی دهان می شود. ادرار آور است. یکی از گزینه های مناسب برای درمان بواسیر است. حس عطش را برطرف می کند. از خواص جالب انبه خشک، توانائی رفع بوی بد بدن است. قوای جنسی را تقویت می کند. رنگ صورت را درخشان تر می کند. موجب درمان اسهال می شود. آب برگ های درخت انبه خشک، برای برطرف کردن ریزش مو مفید است.

 

مرکز فروش میوه خشک نرگسیان در زمینه (فروش و پخش میوه خشک شده عمده) فعالیت دارد.جهت استعلام  قیمت با ما در ارتباط باشید:

استعلام قیمت عمده در واتساپ:

میرزایی: 09102144375