میوه درمانی: توت خشک و همه خواص و فواید آن

توت خشک

توت خشک دارای میوه ای بسیار لطیف با خواص تغذیه ای بسیار که در انواع مختلف کاشته می شود و در رنگ های سفید، قرمز و سیاه است. توت خشک و انواع مختلف آن به صورت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد: خام، خشک شده، جوشانده، مربا، شربت و بستنی. به خاطر هم خانواده  بودن انواع توت خشک، تمشک، توت خشک فرنگی و شاه توت خشک را در این بخش آورده ایم.

توت
میوه خشک آیت

خواص تغذیه ای توت خشک

این میوه سرشار از ویتامین C است. یک آنتی اکسیدان قوی است. این میوه سرشار از مواد قندی گلوکوز، املاح معدنی، اسید سوکسینیک و ویتامین های A

, B , C , E است. میزان کلسیم توت خشک سفید قابل توجه است. به طور کلی باید وقتی توت خشک خورد که شکم خالی باشد و بهترین موقع أن صبح ناشتا و یا عصر در فاصله غذای ظهر و شام است که زود هضم می شود و مواد غذایی آن جذب بدن می شود.

– خواص درمانی توت خشک

ملین، مدر، سهل کردن جریان ادرار، جوشانده برگ آن با برگ انگور جهت رنگ مو، ضماد کوبیده برگ با روغن زیتون درمان سوختگی می کند. توت خشک حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C و آهن است، از این رو مصرف آن برای کسانی که کم خونی دارند توصیه می شود. توت خشک به علت داشتن انواع ویتامینهای گروه B، در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان مؤثر است. ویتامین A موجود در توت خشک باعث رشد ناخن ها و تقویت چشم می شود.

 

مرکز فروش میوه خشک آیت در زمینه (فروش و پخش میوه خشک شده عمده) فعالیت دارد.جهت استعلام  قیمت با ما در ارتباط باشید:

استعلام قیمت عمده در واتساپ:

میرزایی: 09102144375