میوه درمانی: لیموترش خشک و خواص و فواید آن

لیموترش

– خواص تغذیه ای لیموترش خشک

لیموترش خشک و اسانس آن برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است. این میوه منبع غنی ویتامین C است و حاوی ویتامین B، ریبوفلاوین (riboflavin)، املاح معدنی مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، پروتئین و کربوهیدرات نیز می باشد.

سعی کنید در نوشیدنی هایتان از آب لیمو استفاده کنید و هر روز صبح یک عدد لیمو را با مقداری آب گرم میل کنید. نوشیدن این مایع به جای چای باعث می شود بدن سالم تری داشته باشید. خوردن لیموترش قبل از غذا و همراه با غذا، اشتها را تحریک و زیاد می کند در ضمن هضم کننده غذا نیز بوده و آهن غذا را حفظ می کند. همچنین در اثر نوشیدن مایعات حاوی آب لیمو، چشمها درخشان تر شده و پوستی سرحال تر از قبل خواهید داشت. در صورت تمایل برای بهتر کردن طعم آن می توانید از شکر یا عسل استفاده کنید. اسانس لیمو به واسطه انرژی زا بودن آن مشهور است.

لیموخشک
میوه خشک آیت

– خواص درمانی لیموترش خشک

لیمو دارای اثرات ضد عفونی کننده و قابض است و از آن برای درمان گلودرد استفاده می کنند. با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین C موجود ده لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می شود. برای فرد مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب لیمو تازد با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.

نیروبخش و تب بر است. لیمو باعث تسکین سردردهای معمولی و سردردهای میگرنی می شود. تمیزکننده پوست های چرب است و اگر یک قاشق چایخوری آب لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یک پنبه تمیز صورت خود را با آن پاک کنید. این کار باعث کاهش چربی پوست می شود و از به وجود آمدن جوش های صورت جلوگیری میکند.

آب لیمو شوره سر را کاهش می دهد. همچنین آب لیمو می تواند به عنوان یک تقویت کننده مو و ضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سه استفاده شود.

آب لیمو یک ضد ویروس عالی می باشد. برای ضدعفونی کردن آب های مشکوک می توانید از آب لیمو استفاده کنید

 

مرکز فروش میوه خشک نرگسیان در زمینه (فروش و پخش عمده میوه خشک) فعالیت دارد.جهت استعلام  قیمت با ما در ارتباط باشید:

استعلام قیمت عمده میوه خشک در واتساپ:

میرزایی: 09102144375