میوه درمانی: کیوی خشک و خواص آن

کیوی خشک

کیوی خشک میوه ای سبز و دارای پوست قهوه ای رنگ می باشد و از جمله میوه هایی است که از لحاظ تغذیه ای و خواص درمانی دارای ارزش بالایی است.

– خواص تغذیه ای کیوی خشک:

این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین C است. ویتامین A ، E و پتاسیم، فولیک اسید، آهن نیز دارد. به دلیل وجود آنزیمهایی که در کیوی خشک وجود دارد از آن برای نرم کردن گوشت استفاده می کنند که در اثر حرارت به سرعت از بین می رود.

استرس، مواد مضر و کمبود خواب، روی بدن انسان اثر می گذارد، هر کس که میخواهد به این وضع گرفتار نشود، باید در روز ۴ عدد کیوی خشک بخورد. مطالعات دانشمندان ایتالیایی نشان داده است که دیابتی هایی که مرتب مقدار زیادی ویتامین C دریافت می کنند، میزان کلسترول و انسولین پایینی دارند. کیوی خشک برای تأمین ویتامین C منبع خوبی است.

ویتامین C موجود در کیوی خشک 2 برابر پرتقال، 6 برابر لیموترش و میزان موادمغذی آن 8 برابر سیب است. این میوه به لحاظ داشتن ریز مغذی های مختلف از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است دانه های سیاه آن حاوی ویتامین D است. کیوی خشک را می توانید حلقه کرده و خشک کنید و به جای خوردن چیپس، کیوی خشک خشک شده میل کنید.

هرگز کیوی خشک را کنار سیب و گلابی قرار ندهید. کیوی خشک به هنگام رسیدن مقداری گاز اتیلن از خود متصاعد می کند این گاز باعث رسیدن میوه های دیگری چون سیب و گلابی می شود، لذا نباید محل نگهداری کیوی خشک با سایر میوه ها یکی باشد.

– خواص درمانی:

کاهش قدرت ماهیچه ای و قدرت بینایی نیز در سالمندانی که از این میوه به طور مداوم استفاده می کنند کمتر دیده می شود. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می کاهد و از تنگ شدن عروق و نهایتا بروز انواع سکته ها جلوگیری می کند.

کیوی خشک مانند قرص آسپیرین موجب رقیق شدن خون شده، از ایجاد پلاک در خون جلوگیری می کند.

آسپیرین از داروهایی است که به رغم عوارض جانبی آن همواره باید از سوی افراد مبتلا و حتی مستعد به مصرف برسد و عوارضی نظير التهاب، زخم و حتی خونریزی روده را ایجاد می کند، در حالی که مصرف روزانه دو عدد کیوی خشک می تواند همان اثر را داشته باشد. برخلاف آسپیرین این میوه دارای ترکیباتی نظیر ویتامین ،C E، پلی فنول ها، پتاسیم، مس و منیزیم است که همه آنها در حفظ سلامت قلب و عروق ضروری به نظر می رسند.

کیوی خشک
میوه خشک ایت

متخصصان علم تغذیه این میوه را به بیماران قلبی توصیه می کنند و آن را برای پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی مهم می دانند.

مصرف هویج می تواند از ضعیف شدن بینایی جلوگیری کند. حتما این جمله را بارها شنیده اید، اما شاید تا به حال نشنیده باشید که کیوی خشک هم چنین خاصیتی دارد. کیوی خشک با داشتن پیش سازهای ویتامین A همچنین ویتامین E و C موجب حفظ سلول های دستگاه بینایی می شود.

ویتامین C موجود در کیوی خشک موجب تقویت سیستم حفاظتی بدن می شود. کیوی خشک منبع خوبی برای پتاسیم و کلسیم است. پتاسیم باعث کاهش فشارخون می شود. کیوی خشک ادرارآور است. به علت کالری پایین افرادی که تصمیم به کاهش وزن خود دارند می توانند این میوه را مصرف کنند.

بعد از خوردن غذاهای گوشتی قدری اسید معده خنثی می شود. در این شرایط آنزیمهای کیوی خشک می توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این زمان کافی است که مواد پروتئینی به وسیله این آنزیمها به قطعات کوچکتر و قابل هضم تبدیل و تجزیه شوند. این امر، عمل هضم غذاهای سنگین در معده را آسان می کند، لذا خوردن کیوی خشک به همراه غذاهای گوشتی برای هضم آسان تر غذا توصیه می شود.

 

مرکز فروش میوه خشک نرگسیان در زمینه (فروش و پخش عمده میوه خشک) فعالیت دارد.جهت استعلام  قیمت با ما در ارتباط باشید:

استعلام قیمت عمده میوه خشک در واتساپ:

میرزایی: 09102144375