میوه درمانی: گلابی خشک و خواص و فواید آن

گلابی خشک

گلابی خشک یکی از مهم ترین میوه های مناطق آب و هوایی معتدل به حساب می آید. گلابی خشک میوه ای است سبز یا زرد رنگ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. ابوعلی سینا، گلابی خشک یا کمپوت آن را برای اکثر بیماران مجاز دانسته و آن را شاه میوه خوانده است.

– خواص تغذیه ای گلابی خشک

گلابی خشک حاوی ریزمغذهایی چون فلوئور، سلنیوم، فولات، کروم و بور است که برای سلامتی و تأمین ریزمغذیهای بدن بسیار مفید است. در گلابی خشک کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، آهن، پتاسیم، ویتامین E و C است. گلابی خشک آبدار دارای میزان بیشتری از ویتامین C می باشد که در زیبایی پوست بسیار مؤثر است. یکی از خواص گلابی خشک ملین بودن آن است. گلابی خشک میوه ای است که به آسانی هضم و جذب بدن می شود. پوست گلابی خشک که در معرض نور خورشید قرار دارد، از نظر ویتامین ها غنی تر است. به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی خشک در پوست آن است، لذا نباید هنگام خوردن، پوست آن را جدا کنید.

– خواص درمانی گلابی خشک

گلابی خشک تقویت کننده، ملین، پائین آوردنده فشارخون، جلادهنده قلب است. شبها به کودکان گلابی خشک ندهید چون ادرار را زیاد می کند.

گلابی خشک دارای دانه های بسیار ریزی است که خصوصا نزدیک هسته آن زیاد است. این دانه ها از جنس سلولز است و در دستگاه گوارش هضم نمی شود. از این رو با عبور از دستگاه گوارش، معده و روده را پاک می کند و کلیه مواد زائد باقیمانده در شکم را دفع می کند.

گلابی خشک برای غدد داخلی بدن بسیار مفید است. تانن و پتاسیم آن، اسید اوریک را به هر اندازه که باشد حل می کند. به همین جهت افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و رماتیسم می توانند از آن بهره زیادی ببرند.

گلابی خشک
میوه خشک ایت

گلابی خشک برای معالجه امراض سینه یک میوه عالی است و این خاصیت مربوط به تانن آن است و اگر گلابی خشک کمی گس باشد برای سینه بهتر است. گلابی خشک به علت دارا بودن آرسنیک رعشه را درمان می کند.

ماده مهم دیگری که در گلابی خشک موجود است عنصر بور (BORON) است که با افزایش جذب کلسیم، از بروز پوکی استخوان به خصوص در زنان یائسه جلوگیری می کند. موادی که برای استخوان ها مفیدند، برای مغز نیز نافع اند. گلابی خشک هم از این قاعده مستثنی نیست و از میوه هایی است که برای حافظه و تمرکز حواس مفید است.

مواد موجود در گلابی خشک برای تقویت بدن پس از بیماریهایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می برد، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت گلابی خشک می بریم. در دوران نقاهت بیماریهایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید خوردن مخلوط آب گلابی خشک و به بسیار مفید است.

گلابی خشک یکی از میوه های ضدعفونی کننده یا ضد مسمومیت است و این خاصیت به دلیل ادرارآور و ملین بودنش است. گلابی خشک موجب شادابی و طراوت بدن و پوست می شود.

 

مرکز فروش میوه خشک آیت در زمینه (فروش و پخش عمده میوه خشک) فعالیت دارد.جهت استعلام  قیمت با ما در ارتباط باشید:

استعلام قیمت عمده میوه خشک در واتساپ:

میرزایی: 09102144375