گلابی خشک میوه ای برای زیبایی و اندام مناسب

1. گلابی _خشک عامل جلوگیری از سرطان:

گلابی_خشک بدلیل میزان بالای فیبرِ، سلول های سرطانی را مهار می کند و از بین می برد و از سرطان روده جلوگیری می کند. مصرف یک گلابی خشک در روز می تواند تا نزدیک 40درصد از سرطان پستان در زنان جلوگیری نماید.

2. مبارزه با رادیکال های آزاد:

گلابی_خشک سرشار از ویتامین های  C، Kو مس، و مواد معدنی است که بر علیه رادیکال های آزاد که به سلول های بدن آسیب می رسانند، مبارزه می کند.

3.  گلابی خشک عامل جلوگیری از بیماری های قلبی:

یکی از بهترین خواص گلابی خشک فیبر موجود در آن بوده و  فیبر باعث کاهش کلسترول در بدن می شود و در نتیجه از بیماری های قلبی محافظت می کند. مصرف روزانه ی گلابی خشک می تواند خطر سکته مغزی را تا بیش از 60درصد کاهش دهد.

4.  عامل کنترل قند خون:

گلابی_خشک  با داشتن گلیسیرین پایین و فیبر بالا به کنترل سطح قند خون کمک می کند و از دیابت جلوگیری می نماید.

5. تقویت کننده سیستم ایمنی بدن:

گلابی_خشک بدلیل دارابودن میزان بالای آنتی اکسیدان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با انواع بیماریها می شود.

6. گلابی خشک مفیدترین خوراکی برای زنان باردار:

مصرف اسید فولیک برای زنان باردار بسیار مفید بوده  و باعث میشود کودک از نقص هنگام تولد در امان باشد ، گلابی خشک هم حاوی مقدار زیادی  اسید فولیک است به همین دلیل توصیه می شود که این میوه به طور منظم در زمان بارداری مورد استفاده قرار گیرد.

7. گلابی خشک باعث  بهبود هضم غذا می شود

یک گلابی_خشک حاوی حدودا 25 درصد فیبر است به راحتی از طریق روده ی بزرگ حرکت کرده و از پولیپ روده ی بزرگ جلوگیری می کند. میزان بالای فیبر در گلابی خشک، باعث بهبود هضم غذا می شود.

8.  راهی برای گرفتن کودکان از شیر مادر:

پزشکان همواره توصیه می کنند برای از شیر گرفتن کودکان به آنان گلابی یا گلابی خشک بدهید. چراکه این میوه حاوی اسید کمی می باشد. بنابراین هیچ مشکلی در هضم ایجاد نمی کند.این میوه را می توانید با پوست مصرف کنید اما بسیار مهم است که هیچ سطح سختی وجود نداشته باشد، تا به کودکتان آسیب نرساند.

9. گلابی خشک برای افزایش سطح انرژی:

گلابی_خشک، بدلیل دارابودن قند بالا، به شما انرژی زیادی داده واین قند به سرعت جذب بدن شده و تبدیل به انرژی می شود.

10. گلابی خشک برای تنظیم فشار خون و کاهش درمان تب:

گلوتاتیون موجود در گلابی خشک، دارای خاصیت آنتی اکسیدان (ضد سرطان) است که باعث کنترل فشار خون می شود. گلابی خشک به راحتی با اثرات خنک کننده ای که دارد، تب را درمان می کند.

11.  باعث نرمی پوست و ضد چین و چروک و ضد پوست چرب:

گلابی_خشک سرشار از فیبرهای رژیمی بوده، که نقش اساسی در حفظ نرمی و درخشندگی پوست دارند و باعث می شود که پوست صاف داشته باشیم. برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت، هر روز گلابی_خشک مصرف کنید. این میوه غنی از ویتامین C ویتامینK و مس است. تمام عناصر قادر به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد هستند، بنابراین از سلول های پوست و آسیب های شدید محافظت می کند. در نهایت کمک می کنند تا پوست در برابر هرگونه چین و چروک مقاوم باشد.

خواص گلابی برای مو

12. گلابی خشک راه حلی آلی برای درمان لب:

گلابی_خشک برای لب عالی است. گلابی خشک دارای اسید لاکتیک بوده که می تواند سلول های لب را سالم نگه دارد و باعث می شود که لبی نرم و صاف داشته باشید.

13. گلابی خشک عالی برای مو:

گلابیخشک توانایی ایجاد و تقویت مو های سالم را دارد. همچنین بدلیل دارابودن الکل بدون قند طبیعی باعث تقویت  ریشه مو و پوست سر شده وعاملی در رطوب و سالم نگه داشتن آن می باشد.

25.  عامل براقی و درخشانی مو:

مصرف منظم گلابی_خشک، درمان موثر برای از بین رفتن موهای زبر می باشد.

خواص مرطوب کنندگی گلابیخشک برای کاهش خشکی موها بسیار مفید است ؛ علاوه بر این، دارای مقدار زیادی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند و به باز سازی سلامت سلول های مرده کمک می کند. نگهداری رنگ مو با استفاده از گلابی خشک بسیار ساده تر می شود. برای این کار، ماسکی از گلابی خشک تهیه کنید و سپس مقداری روغن سویا را به آن اضافه نمایید و روی موهای خود به طور یکنواخت اعمال کنید. بعد از یک ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید و می توانید تفاوت را به راحتی مشاهده کنید.

خواص گلابی خشک برای مو

چگونگی انتخاب و نگهداری گلابی خشک:

انتخاب بهترین گلابی خشک و حفظ آن، از بقیه میوه ها ضروری تر است. گلابی خشکهای رسیده ای مایل به سرخ را انتخاب کنید. اگر پوست میوه درخشان و براق باشد، آن را از دست ندهید.

گلابی_خشک باید نه خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد و پوست آن باید بدون کوچکترین آسیبی باشد. هنگام خرید یک گلابی_خشک مطمئن شوید، که رنگ آن روشن و شفاف بوده باشد