تاثیر دمنوش لاغری در تناسب اندام و لاغری

دمنوش لاغری

چای دمنوشی، انواع دمنوش گیاهی و لاغری

در سال های اخیر مصرف دمنوش لاغری افزایش پیدا کرده است زیرا تناسب اندام و لاغری امروزه برای بسیاری از افراد به یکی از دغدغه های مهم تبدیل شده و همین امر  سبب شده که از هر راهی برای رسیدن به وزن ایده آل استفاده کنند که یکی از این راه ها استفاده از دمنوش لاغری می باشد.

نقش  دمنوش لاغری در زیبایی و تناسب اندام

در سال های اخیر توجه به تناسب اندام و لاغری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته که این مسئله بیشتر در بین خانم ها رواج دارد به گونه ای که از هر راهی برای رسیدن سریع تر به لاغری استفاده می کنند که متاسفانه در برخی از موارد از راه های غیر اصولی استفاده می کنند یکی از راه هایی که در سال های اخیر رواج پیدا کرده و تا حد زیادی تاثیر خود را در لاغری نشان داده استفاده از دمنوش لاغری است.

از آنجایی که دمنوش ها در دسته نوشیدنی های سالم قرار دارند و اینکه دمنوش لاغری علاوه بر اینکه به چربی سوزی بدن کمک می کنند مواد مغذی و مفیدی را هم در اختیار بدن قرار می دهند که در مقایسه با سایر روش ها، روشی بدون خطر و بسیار کم هزینه است.

همانطور که میدانید افراط و تفریط در  مصرف هر مواد غذایی  مضرات خاص خود را دارد و توصیه می شود مصرف این دمنوش لاغری حتما با استفاده از نظر پزشک صورت گیرد و زیاده خوری صورت نگیرد که در مدت زمان کوتاه به وزن ایده آل برسید و در عین حال سلامت بدن هم حفظ شود.

شاید یکی از مواردی که در محبوبیت این دمنوش لاغری نقش مهمی را ایفا کرده تبلیغات زیاد در این مورد بوده است و همین امر سبب شده که تقاضا برای خرید این محصولات بالا رود و در سال های اخیر بازار خرید و فروش دمنوش لاغری حسابی رونق پیدا کرده است.

دمنوش دارچین

 

برای بسیاری از افراد که از معضل چاقی رنج می برند  فکر مصرف  دمنوش لاغری حتما به ذهنشان خطور کرده است. در واقع این دغدغه سبب شده که این افراد به هر راهی برای رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام فکر کنند که استفاده از دمنوش لاغری هم یکی از این موارد است. این دمنوش ها در صورتی اثربخشی خود را نشان می دهند که برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

 

معرفی انواع دمنوش گیاهی و لاغری

بر اساس مطالعات علمی که بر روی بسیاری از گیاهان صورت گرفته و خواص آن ها مشخص شده می توان از آن ها به عنوان دمنوش های گیاهی استفاده کرد یکی از این دمنوش های گیاهی که علاوه بر اینکه جنبه درمانی دارد در کاهش وزن و لاغری هم بسیار موثر می باشد و دارای تاییدیه از سازمان غذا و دارو آمریکا است گیاه دارویی سنا است که همانند قرص های لاغری عمل می کند اما از آنجایی که امروزه بسیاری از مردم به مصرف گیاهان دارویی روی آورده اند و از داروهای شیمیایی کمتر استفاده می کنند شانس استفاده از این دمنوش های گیاهی را بالا برده اند.

هر چند که تنوع دمنوش لاغری بسیار بالا می باشد  و روز به روز بر تعداد این دمنوش های گیاهی افزوده می شود اما باید در مصرف آن دقت داشت. در واقع کارکرد این دمنوش ها به این صورت می باشد که با افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی می توانند در لاغری نقش مهمی را ایفا کنند در حالی که برخی دیگر از این دمنوش ها حالت سیری را در فرد به وجود می آورند که همه این عوامل در لاغری اثری مثبتی دارد. در این مقاله به معرفی تعدادی از دمنوش گیاهی و لاغری و خواص آن ها می پردازیم.

دمنوش لاغری

  • دمنوش زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرم سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و دمنوش آن نقش مهمی در لاغری بدن دارد

  • دمنوش  چای سبز

در مصرف این چای دمنوشی  باید دقت داشت که از عصاره آن استفاده نشود و با توجه به نقش مهمی که در لاغری دارد توصیه می شود که در مصرف آن احتیاط شود.

  • دمنوش هل

یکی دیگر  از دمنوش های لاغری دیگری که محبوبیت خاصی در بین مردم دارد دمنوش هل می باشد که به دلیل داشتن فیبر زیاد باعث می شود که فرد با مصرف آن احساس سیری کند و از طرف دیگر در بالا بردن سوخت و ساز بدن هم نقش مهمی را ایفا می کند. امروز ه از هل در برنامه های غذایی سالم  هم استفاده می شود.

  • دمنوش جینسینگ

این دمنوش علاوه بر اینکه در افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی را ایفا می کند بلکه با مصرف آن انرژی بدن افزایش پیدا می کند و سبب می شود که فرد به راحتی بتواند ورزش کند و اینکه به  تعادل قند خون هم کمک می کند.  دمنوش لاغری زرشک، دمنوش گل بابونه، مریم گلی، قاصدک و نعناع، رزماری، گزنه، رازیانه، چای ترش،  و … تنها بخشی از این دمنوش های لاغری هستند که علاوه بر خواص مفیدی که برای بدن دارند در ایجاد تناسب اندام هم موثر عمل می کنند.

مراکز فروش دمنوش لاغری

همانطور که میدانید استفاده از چای و دمنوش از گذشته های بسیار دور در ایران رواج داشته و امروزه استفاده از این دمنوش ها به عنوان چربی سوز و لاغر کننده به شدت رایج شده است اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که این دمنوش ها به صورت صد در صد در لاغری تاثیر ندارند و در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش می توانند تاثیر مثبت خود را بر روی بدن بگذارند و از آنجایی که برخی از این دمنوش ها احتمال دارد که با یکدیگر تداخل داشته باشند توصیه می شود که در مصرف آن ها باید تحقیق صورت گیرد به گونه ای که برای بدن مشکلی به وجود نیاورند

نکته دیگری که در خرید دمنوش لاغری و چای دمنوشی باید در نظر گرفت خرید از مراکز و فروشگاه های معتبر می باشد که دارای مجوز از سازمان  غذا و دارو باشد و بر روی بسته بندی آن تاریخ تولید و انقضاء آن ثبت شده باشد زیرا با سلامت انسان در ارتباط است.

یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش دمنوش های لاغری فروشگاه نرگیسان می باشد.

که با فروش انواع محصولات گیاهی و دمنوش ها توانسته خوش بدرخشد و محصولات با کیفیت و با قیمت مناسبی را به فروش برساند و با توجه به استقبال زیادی که توسط مردم از این محصولات صورت گرفته امروزه مراکز فروش این محصولات هم افزایش پیدا کرده اند به همین دلیل توصیه می شود که خرید این محصولات از فروشگاه ها یا خشکبارفروشی های معتبر صورت گیرد.

مرکز تولید و پخش عمده دمنوش گیاهی

دمنوش رویبوس