پسته خام احمد آقایی 1کیلویی

640,000 تومان

ناموجود

توضیحات

پسته احمد آقایی چیست ؟

پسته احمد آقایی یک برند معتبر و آشنا در حوزه خشکبار می باشد. و به جرات می توان گفت یکی از مرغوب ترین کالاهای این حوزه می باشد. که دارای خصوصیاتی می باشد که رد ادامه شرح داده میشود:

پسته احمد آقایی طعمی که فراموش نمی شود

اگر عاشق خشکبار هستید حتما می‌دانید که پسته احمد آقایی از آن دست پسته‌هایی است که اگر یک‌بار طعم آن را چشیده باشید هرگز فراموش نخواهید کرد. پسته احمد آقایی پسته ای  خوشمزه و خوش طغم است که دارای شهرت جهانیست. معدن اصلی این پسته اصیل و خوش طعم استان کرمان و شهرستان رفسنجان است. اکه به آن  طلای سبز می گویند و جایگاه ویژه‌ای در میان اهل فن دارد.

مشخصات پسته احمد آقایی

این پسته را در واقع به دلیل طعم عالی، شکل بسیار زیبا، شکیل و مجلسی ظاهری که دارد می‌شناسند. اما اگر بخواهیم به خصوصیات بیشتری از این نوع پسته  اشاره کنیم می‌توان آن را به شرح زیر فهرست کرد:

  •  ظاهری کشیده، زیبا و یک‌دست
  •  مناسب برای تهیه خلال
  • خوشمزه‌ترین نوع پسته
  •  مناسب برای میهمانی‌ها و مجالس و اعیاد
  •  شهرت و محبوبیت بسیار زیاد داخلی و خارجی

در واقع  مهمترین خصوصیت آن، مزه استثنایی آن است، ظاهر این پسته نسبت به رقبای سرشناسش یعنی پسته اکبری و پسته فندقی بهتر است. پسته احمد آقایی نسبت به پسته اکبری کوچکتر و نسبت به نوع فندقی بزرگتر و کشیده‌تر است. این پسته بیشتر در شهرستان‌های رفسنجان و نوق به عمل می‌آید و در زمره محصولات صادراتی پسته به اقصی نقاط دنیا است.

خصوصیات ظاهری پسته احمد آقایی

علاوه بر طعم خوشمزه و مزه به یاد ماندنی پسته احمد آقایی خصوصیات ظاهری متفاوتی نسبت به سایر پسته‌ها دارد که شامل موارد زیر است:

  • رنگ غالب مغز این پسته سبز یشمی است
  •  رنگ پوسته سخت پسته نیز کاملا سفید استخوانی
  • در زمان رسیدن پوستی به رنگ قرمز روشن دارد.
  •  رنگ قسمت روی مغز پسته قرمز کم‌رنگ است.

خواص پسته احمدآقایی

برای تقویت قوای جنسی و آرامش قلب و آرام بخشی اعصاب مناسب است.این پسته به دلیل داشتن آهن بسیار بالا، خون‌ساز است و برای افرادی که دچار کم‌خونی و فقر آهن هستند بسیار مناسب است.  پسته احمد آقایی برای تقویت معده و باز کردن مجاری کبد مفید است و برای تسکین سرفه و اسهال توصیه می‌شود. مقدار پروتئین این پسته بین 15 تا 16 درصد و چربی آن بین 58 تا 59 درصد است.

استفاده از پسته احمدآقایی برای انواع مصارف

م این پسته به دلیل پر مغز بودن و خندان بودن (باز بودن پوسته سخت پسته) از جمله با کیفیت‌ترین آجیل‌ها محسوب می‌شود و در صادرات پسته نقش مهمی ایفا می‌کند. این پسته اکثرا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و در مواردی نیز به کشورهای روسیه و چین صادر می‌شود.

 

قیمت پسته  احمدآقایی

این پسته را در زمان  بسته‌بندی، بر اساس میزان خندانی،  درشت بودن، وزن و پرمغز بودن جدا می‌کنند، به همین دلیل قیمت این محصول در دسته‌بندی‌های مختلف متفاوت است و همچنین عواملی مثل خرید خام یا پخته پسته احمد آقایی نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است.  

توضیحات تکمیلی

وزن 1 کیلوگرم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پسته خام احمد آقایی 1کیلویی”