خواص، فواید و مزایای سلامتی سیب خشک

مصرف سیب خشک چه خواصی برای سلامتی دارد

فواید سیب خشک برای سلامتی و خواصمیوه خشک آیت – سیب خشک

که دربخش مجله میوه خشک آیت به بررسی خواص این میوه می‌پردازیم.

ضد سرطان

سیب خشک، دارای توانایی‌های ضد سرطان بالایی بوده که بدن را از شر سلول‌های سرطانی ایمن نگه می‌دارد؛ این، یکی از بهترین مزایای سیب خشک است. دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، به این نتیجه رسیدند که مصرف این میوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا یک‌چهارم کاهش دهد و علاوه بر این، سرطان کولورکتال را می‌توان با مصرف فیبر از بین برد بنابراین دفعه بعد که پوست سیب خشک را در زباله می‌اندازید، به ارزش غذایی آن فکر کنید.

خواص سیب خشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب خشک درمان‌کننده آسم

فیتوکمیکال ها و پلی فنول ها، مواد شیمیایی‌ای هستند که به سیب خشک خواص درمانی می‌دهند و می‌توانند به بهبود آسم، مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد کلی ریه‌ها کمک کنند. کودکانی که به‌طور منظم سیب خشک مصرف می‌کنند، به نسبت افرادی که به‌ندرت این میوه را مصرف می‌کنند، خطر کم‌تری برای ابتلا به حملات آسمی و مشکلات تنفسی و خس‌خس کردن دارند.

یکی دیگر از فواید سلامتی مهم سیب خشک مبارزه با رادیکال‌های آزاد بی‌اکسیژن که باعث دیابت می‌شوند، این میوه، غنی از فیبرهای محلول است، کلیدی برای تغییر نوسانات قند خون. میزان بالای فیبر محلول، پکتین موجود در این میوه، به‌وسیله انتقال قند به جریان خون به میزان کم، به کنترل قند خون کمک می‌کند. زنانی که حداقل 30 گرم سیب خشک در روز می‌خورند، 28 درصد کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند، به نسبت افرادی که سیب خشک نمی‌خورند.

دیابت را با مصرف سیب خشک درمان کنید

7. جلوگیری از سنگ کیسه صفرا با خوردن سیب خشک

دلیل شکل‌گیری کیسه صفرا، وجود بیش‌ازاندازه کیسه صفرا می‌باشد… آن‌ها در افراد چاق شایع‌تر هستند. برای جلوگیری از سنگ‌های صفراوی، متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند که مصرف فیبر زیاد داشته باعث می‌شود تا وزن و میزان کلسترول را کنترل کند. سیب خشک، غنی از فیبر پکتین است که می‌تواند به کنترل سطح کلسترول در بدن کمک کند.

سیب خشک عامل سم‌زدایی کبد

ما به‌طور مداوم سم مصرف می‌کنیم، چه از طریق نوشیدنی‌ها و چه از طریق غذاها و کبد ما مسئول تخلیه این سموم از بدن است. یکی از بهترین میوه‌هایی که می‌توانید به سم‌زدایی کبد کمک کند، که حاوی مواد معدنی ویتامین‌ها و فیبرهای بالایی هستند.

خواص سیب خشک برای سم‌زدایی کبد

جلوگیری از آب‌مروارید

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که رژیم غذایی آنان غنی از آنتی‌اکسیدان هستند، مانند سیب_خشک، تقریباً 15 درصد کمتر احتمال ابتلا به آب‌مروارید دارند.

 

لاغری و کاهش وزن
میوه خشک آیت – سیب خشک

افزایش سلامت استخوان

مقدار بالای کلسیم موجود در این میوه مخملی، به پیشگیری از وضعیت‌هایی مانند آرتروز و پوکی استخوان روماتوئید کمک می‌کند. این میوه باید بخشی از رژیم منظم در تمام گروه‌های سنی باشد. سیب خشک‌های مخملی یا مابولو، غنی از کلسیم هستند. کلسیم، یکی از مواد مغذی کلیدی است که باعث تقویت استخوان و دندان می‌شود.

خواص سیب_خشک برای تقویت استخوان‌ها

بهبود دید در شب

این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند؛ که این عامل به بهبود دید و کاهش علائم شب‌کوری در کودکان کمک می‌کند. اجازه دهید فرزندانتان از سیب خشک استفاده کنند و به عینک‌ها نه بگویند.

 سیب_خشک برای پوست

تحقیقات نشان می‌دهد که این میوه برای سلامت پوست بسیار مؤثر است. سیب خشک‌ها احتمالاً یکی از میوه‌هایی هستند که می‌توانند پوستی زیباتر را به شما ارائه دهند. در اینجا کمی از بهترین مزایای سیب خشک برای پوست را آورده‌ایم.

روشن‌کننده و درخشان کننده

ضد پیری و جوان کننده
میوه خشک آیت – سیب خشک

سیب_خشک ماسکی عالی برای جلوگیری از پیری

27. حفاظت از UV

آکنه، لکه‌ها، لکه‌های تیره و صدمات پوستی

تونر عالی

درمان چشم‌های پفی

درمان پف زیر چشم از خواص سیب خشک

جلوگیری از سرطان پوست

تحریک رشد مو

رشد مو با مصرف سیب خشک

رشد مو با مصرف سیبخشک

تقویت موهای بلندتر و سالم‌تر 

جلوگیری از ریزش مو

سیبخشک و خواص آن برای جلوگیری از ریزش مو

درمان شوره سر