روش های خشک کردن گوجه فرنگی – فرخانگی – آفتاب

روش های خشک کردن گوجه فرنگی

گوجه فرنگی معمولا دارای آب فراوانی است و هر 18 کیلو گوجه، معمولا 1 کیلو گوجه خشک می دهد.

خشک کردن گوجه زیر آفتاب

برای خشک کردن مؤثر گوجه فرنگی در زیر آفتاب به شرایط خاصی نیاز دارید. شما به گردش هوا مناسب، دمای 30درجه و بالاتر و رطوبت کم (کمتر از 60٪) نیاز دارید. اگر در محلی که زندگی می کنید این شرایط را ندارید، بهتر است از روش دیگری برای خشک کردن گوجه فرنگی استفاده کنید.

پودر گوجه خشک
گوجه فرنگی

ادامه کار:

اگر گوجه فرنگی هایی را انتخاب کنید که به اندازه یکنواخت باشند،  حتما نتیجه خواهید گرفت. گوجه فرنگی ها را بشویید. آن‌ها را کاملاً خشک کنید.

گوجه فرنگی ها را هسته بگیرید و انتهای آن را بگیرید. اگر از گوجه فرنگی گیلاس استفاده می کنید، آن‌ها را به نصف برش دهید. اگر از گوجه فرنگی رم استفاده می کنید، آن‌ها را در چهارم یا نصف برش دهید. اگر از گوجه فرنگی های منظم برش خورده استفاده می کنید، آن‌ها را در گوه های ice “خرد کنید”.

 

شما گزینه کاشت گوجه فرنگی را دارید. با استفاده از انگشت یا قاشق، دانه ها را بیرون بکشید و فقط خمیر را رها کنید. از حوله کاغذی برای آبکش کردن آب اضافی استفاده کنید.

 

پس از تمام مراحل آماده سازی، شما آماده برای شروع روند کم آبی بدن هستید.

 

گوجه فرنگی ها را با دو طرف برش داده شده روی قفسه های خشک کن پلاستیکی، چوبی یا غیر چسبان قرار دهید. (برای جلوگیری از تعامل اسید گوجه فرنگی با مواد، از سینی هایی با غربالگری فلز گالوانیزه استفاده نکنید).

شما این گزینه را دارید که گوجه فرنگی ها را با پودر سیر، نمک و گیاهان تازه مورد نظر خود غبار بزنید.

قفسه ها را مستقیماً در زیر آفتاب در فضای بیرون قرار دهید. آن‌ها را روی تخته های بلند قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که هوا به راحتی در بالای و زیر قفسه ها گردش می‌کند. از جمع شدن قفسه ها خودداری کنید.

از سیخ های چوبی استفاده کنید تا تکه ای از پارچه پنیر یا توری روی گوجه فرنگی را به حالت تعلیق درآورید تا حشرات خاموش نشوند. پارچه را مستقیماً روی گوجه فرنگی نگذارید زیرا این امر مانع از تهویه مناسب می شود.

گوجه فرنگی را یک یا دو بار در روز بچرخانید.

شب گوجه فرنگی ها را در شب بچینید تا شبنم خاموش نشود. اگر می توانید گوجه فرنگی را بیرون از منزل بگذارید، اگر بیرون ریخته نشود، خیلی سرد نیست.

بعد از گذشت 4 روز، گوجه فرنگی ها را برای خشک شدن بازرسی کنید.

 

گوجه فرنگی به طور مناسب بین 4 روز تا 2 هفته از بین می رود. مدت زمان خشک شدن به عوامل خاصی از جمله ضخامت برش ها، آب میوه‌های گوجه فرنگی، رطوبت و دمای محیط بستگی دارد.

آب گوجه فرنگی را در آب دهان مواد غذایی کم کنید

 

اکثر متخصصان موافق هستند که استفاده از یک ماده غذایی کم آب بدن بهترین و ساده ترین گزینه برای آبگیری گوجه فرنگی است.

 

یک دهیدراته کننده مواد غذایی نتایج مداوم به شما می‌دهد. اکثر دهیدراتورها برای تنظیم دما دارای ترموستات هستند تا گوجه فرنگی به طور یکنواخت خشک شود. این فن یا دمنده کوچک دارد که به گردش هوا کمک می‌کند. همچنین اغلب با یک تایمر همراه است.

 

استفاده از یک ماده ضدعفونی کننده مواد غذایی مزایای دیگری نیز دارد. حتی اگر آب و هوا آفتابی نیست، می توانید گوجه فرنگی را آب دهید. می توانید از تجهیزات موجود در گاراژ، تراس یا هر جای خانه که دارای پریز برق باشد استفاده کنید.

روش:

 

پیشگیری از دهیدراتور مواد غذایی خود را قبل از گرم کردن 135 تا 140 درجه فارنهایت گرم کنید. (اگر دهیدراتور شما با ترموستات همراه نیست، می توانید از یک دماسنج پخت و پز که در سینی پایین قرار دارد استفاده کنید).

گوجه فرنگی را همانطور که در پاراگراف قبلی بیان شد آماده کنید. (آب گوجه فرنگی زیر خورشید)

سینی های کم آب خود را به راحتی با اسپری سبزی بپوشانید. شما همچنین می توانید سینی ها را با مقداری روغن زیتون مالش دهید تا گوجه فرنگی ها به سینی نچسبند.

گوجه فرنگی های خرد شده را روی سینی های آب دهان بگذارید. طرف های بریده شده باید رو به بالا قرار بگیرند. برش ها را نیم اینچ از هم جدا کنید تا از تماس با یکدیگر جلوگیری کنید.

برای طعم دادن می توانید از آبپاش گیاهان، پودر سیر و نمک استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که فضای کافی (1 یا 2 اینچ) بین قفسه ها وجود دارد تا هوا بتواند به درستی گردش کند.

قفسه ها را در صورت لزوم بچرخانید تا گوجه فرنگی به طور یکنواخت خشک شود.

هر چند وقت یکبار گوجه فرنگی را چک کنید. اگر بعضی از برش ها قبل از بقیه خشک می‌شوند، آن‌ها را بیرون بیاورید تا مضر نشوند.

 

انتظار داشته باشید گوجه فرنگی ها پس از 8 تا 12 ساعت به طور مناسب آب بدن نشوند. گوجه فرنگی های خشک چرمی و خرد شده به نظر می رسند (اما چسبناک نیستند). اندازه آن‌ها کاهش می یافت. آن‌ها را از محلول آب بدن استفاده کنید و بگذارید کاملاً خنک شود.

 

همچنین بخوانید: کدام یک از آب بدنهای مناسب برای شما مناسب است

گوجه فرنگی را در یک اجاق گاز دهید

 

چه از آب دهان غذا و چه از اجاق گاز برای آب بدن گوجه فرنگی استفاده کنید، از همین مزایا برخوردار هستید. لازم نیست منتظر هوای آفتابی باشید تا روی گوجه فرنگی کار کند. می توانید دمای فر خود را کنترل کنید.

روش:

 

فر خود را با دمای 200 درجه فارنهایت یا پایین ترین دما گرم کنید.

همان روش قبلی را که قبلاً توضیح داده شد، استفاده کنید.

به موارد زیر توجه کنید:

از سینی های شکاف دار یا قفسه های کیک استفاده کنید تا گردش هوا بهتر شود. گوجه فرنگی های خود را در زمان پخت خشک نکنید

 

 

میوه‌های کم آبی روشی آسان و راحت برای رسیدن به توصیه روزانه میوه‌های شما هستند. سیب خشک از جمله میوه‌های پرطرفداری است که می توانید هر روز آن‌ها را ماهی بگیرید؛ اما آیا خوردن سیب خشک واقعا سالم است؟ و چه فواید سیب خشک‌شده برای رفاه عمومی بدن شما دارد؟