فواید و خواص فراوان توت‌فرنگی خشک

دربخش مجله میوه خشک آیت به بررسی فواید و خواص فراوان توت‌فرنگی خشک می‌پردازیم.

این میوه که به‌عنوان ملکه میوه‌ها در آسیا شناخته می‌شود، میوه‌ای سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌باشد ازجمله خواص توت‌فرنگی خشک مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان، فیبر و ویتامین می‌باشد.

پتاسیم بالای درون توت و آنتی‌اکسیدان موجود در توت‌فرنگی خشک باعث کاهش خطر لخته‌های خون خطرناک در مغز می‌شوند،

خواص توت‌ فرنگی خشک تمامی ندارد. با خوردن خوراکی‌های گیاهی، خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می‌یابد.

خداحافظی با بیماری قلبی با توت‌فرنگی خشک

 مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت‌ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا نزدیک 35 درصد در زنان جوان و میان‌سال کاهش می‌دهد. همچنین کوئرستین، کوئرستین خواص ضد سرطانی داشته و یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و پتاسیم و فیبر موجود در توت‌فرنگی خشک برای قلب مفید است، همچنین توت‌ فرنگی خشک باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ‌ها آسیب خشک می‌رساند، می‌شود.

خداحافظی با بیماری قلبی با توت فرنگی خشک

سکته مغزی و توت‌فرنگی خشک

پتاسیم بالای درون توت و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ فرنگی خشک باعث کاهش خطر لخته‌های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می‌شوند.

سرطان و توت‌فرنگی خشک

توت‌ فرنگی خشک حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی بوده که در برابر رادیکال‌های آزاد عمل کرده، رشد سلول‌های سرطانی را مهار کرده و باعث کاهش التهاب بدن می‌شود.

خداحافظی با بیماری قلبی با توت فرنگی خشک

بارداری و توت‌فرنگی خشک

توت‌ فرنگی خشک حاوی مقادیر مناسبی فولیک اسید بوده که دریافت میزان کافی اسیدفولیک در دوران بارداری الزامیست. فولیک اسید موجود در توت‌ فرنگی خشک برای افسردگی بعد دوران بارداری می‌تواند مفید باشد. مواد موجود در توت‌ فرنگی خشک می‌توانند باعث تقویت حافظه مادر و جنین شود.

سکته مغزی و توت;فرنگی خشک سرطان و توت;فرنگی خشک بارداری و توت;فرنگی خشک

خواص توت‌فرنگی خشک برای پوست و مو

کاهش چین‌وچروک پوست صورت

ماسک ضد چروک توت‌ فرنگی خشک

درمان آکنه و جوش صورت

ماسک توت‌ فرنگی خشک برای جوش صورت

پاک‌سازی پوست صورت

درمان ریزش مو.

درمان پف زیر چشم

فواید توت‌ فرنگی خشک برای زنان باردار، نوزادان و کودکان

توت‌ فرنگی خشک یک منبع غنی از انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها است و برای تغذیه نوزادان و کودکان مفید است اما توجه داشته باشید که توت‌فرنگی خشک به دلیل اینکه ممکن است در برخی نوزادان باعث آلرژی شود نباید به نوزادان زیر 6 ماه داده شود. شما می‌توانید توت‌ فرنگی خشک را به‌صورت پوره توت‌فرنگی خشک، به نوزادان و کودکان بدهید. توت‌ فرنگی خشک حاوی مقادیر بالایی پتاسیم، آهن و روی است که باعث افزایش PH رحم شده و نقش مفیدی در پسردار شدن زنان دارد. توت‌فرنگی خشک منبع خوبی از اسیدفولیک بوده که برای سلامتی زنان باردار و جلوگیری از نقایص لوله عصبی در جنین و زایمان زودرس در دوران بارداری مفید است

فشارخون، دیابت و قند خون

توت‌ فرنگی خشک غنی از پتاسیم و منیزیم است که هر دو برای کاهش فشارخون بالا مفید هستند. توت‌ فرنگی خشک یکی از میوه‌ها با شاخص گلیسمی پایین و دارای فیبر بالا می‌باشد که به تنظیم قند خون در افراد مبتلابه دیابت کمک می‌کند. محققان کشف کردند که خوردن حدود 5 گرم 0 توت‌فرنگی خشک در روز با تأمین می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی عوارض دیابت مانند بیماری کلیوی و نوروپاتی را کاهش دهد.