خواص درمانی دمنوش سیب، به و تاثیر آن بر سلامتی بدن

تاثیر دمنوش سیب و دمنوش به بر سلامت بدن

دمنوش ها به عنوان یکی از سالم ترین نوشیدنی ها امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند که در راس این دمنوش های میوه ای دمنوش سیب و به، علاوه بر داشتن طعمی خوشمزه، خواص بسیار زیادی برای بدن دارند به گونه ای که متخصصان طب سنتی مصرف آن بسیار توصیه می کنند.

خواص دمنوش های میوه ای بستگی به نوع میوه ای دارد که از آن برای دمنوش استفاده می کنیم اما همانطور که میدانید این دمنوش ها سرشار از انواع ویتامین ها  و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن هستند که انرژی لازم برای بدن را تامین می کنند. دمنوش سیب یکی از این دمنوش های بسیار خوشمزه و پرخاصیت است که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. شاید یکی از مهمترین خواصی که این دمنوش های میوه ای دارند این است که برخلاف چایی فاقد اگزالات هستند و به همین دلیل هیچ گونه تهدیدی کلیه ها را تهدید نمی کند و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند و آب مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

از دیگر خواص دمنوش های میوه ای می توان به سم زدایی بدن، پاکسازی بدن، جذب ویتامین های مختلف به بدن و کمک به سلامت بدن اشاره کرد و به همین دلیل با توجه به خواص درمانی بالایی که برای آن در نظر گرفته شده است  محبوبیت و مصرف آن در بین افراد بسیار بالا رفته و تقاضا برای خرید آن بالا رفته به گونه ای که می توان امروزه در اکثر دورهمی ها و پذیرایی ها دمنوش میوه ای را به عنوان یکی از نوشیدنی های سالم برای پذیرایی مشاهده کرد.

دمنوش سیب

 

مهمترین خواص و مشخصه های دمنوش سیب

یکی از دمنوش های بسیار محبوب و در عین حال خوشمزه و پر خاصیت برای بدن دمنوش سیب می باشد. از آنجایی که سیب یکی از میوه های محبوب در سراسر دنیا است و خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد مصرف آن بسیار بالا می باشد. دمنوش سیب در بازگردانی انرژی به بدن و کمک به رفع خستگی تاثیر بسزایی بر بدن دارد و خواص بسیار زیادی برای این دمنوش تعریف شده که در این مقاله به برخی از مهمترین خواص شگفت انگیز دمنوش سیب اشاره می کنیم:

  • سم زدایی

این دمنوش با پاکسازی بدن و سم زدایی کمک شایانی به سلامت بدن می کند.

  • پیشگیری و درمان دیابت

پلی فنول موجود در سیب و دمنوش حاصل از آن در پیشگیری از دیابت بسیار موثر عمل می کند.

  • پیشگیری از آلزایمر

دمنوش سیب به دلیل وجود رادیکال آزاد  تا حد زیادی احتمال بروز آلزایمر را کاهش می دهد.

  • بهبود دهنده بیماری تنفسی

به دلیل خاصیت ضد التهابی که این دمنوش دارد در درمان بیماری های تنفسی چون آسم موثر می باشد.

  • بهبود رماتیسم

به دلیل وجود ترکیباتی از قبیل فلاونوئیدها و … در بهبود رماتیسم و آرتروز و نقرس نقش حیاتی را ایفا می کند

  • کم کالری
  • درمان کلسترول خون
  • درمان اسهال
  • آرامش بخش
  • تقویت استخوان ها
  • موثر در سلامت پوست و مو و …. تنها بخشی از خواص دمنوش سیب است که در اینجا به آن اشاره شده است. استفاده از دارچین، سایر میوه ها در دمنوش سیب می تواند خواص آن را دوچندان کند هر چند که دمنوش سیب به تنهایی هم خواص زیادی دارد و می تواند به عنوان یکی از نوشیدنی های سالم در اکثر مهمانی ها و دورهمی ها مورد استفاده قرار گیرد و خوشبختانه روش تهیه آن بسیار ساده می باشد و به راحتی در خانه امکان تهیه چنین دمنوشی فراهم است و نیاز به هزینه بالایی هم ندارد در حالی که فواید بی نظیری برای بدن دارد.

دمنوش سیب

دمنوش سیب

خواص دمنوش به و نقش آن در آرامش و راحتی اعصاب

یکی دیگر از دمنوش های پر مصرف و محبوب در بین ایرانیان دمنوش به است که به یکی از نوشیدنی های جذاب فصل زمستان شناخته شده است این دمنوش علاوه بر طعم بسیار خوشمزه ای که دارد می تواند در تنظیم وزن، آرام بخش و … به سلامت بدن کمک کند. دمنوش به  داشتن طبع گرم و معتدل که دارد  یکی از نوشیدنی های بسیار مناسب برای فصل های سرد سال به خصوص زمستان می باشد و بسیار نشاط آور است. به گونه ای که بسیاری از متخصصان طب سنتی و کارشناسان تغذیه مصرف این دمنوش پر خاصیت را توصیه می کنند.

به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی در درمان  و پیشگیری از سرطان  می تواند نقش مهمی را ایفا کند و اینکه در تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت دستگاه گوارش برای بدن تاثیر مثبتی دارد. با توجه به طعم گسی که دارد کمتر به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر از این میوه به عنوان مربا و دمنوش استفاده می شود که امروزه دمنوش به محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این دمنوش را  هم مانند دمنوش سیب به راحتی در منزل تهیه کرد و در آرامش و سلامت روح و راحتی اعصاب نقش مهمی را ایفا می کند از دیگر خواص دمنوش به می توان به

  • کمک به کاهش وزن
  • درمان زخم معده
  • افزایش سیستم ایمنی بر بدن
  • جلوگیری از پیری پوست
  • درمان بیماری های ویروسی
  • بهبود مشکلات گوارشی
  • کاهش میزان سطح کلسترول خون
  • مناسب برای زنان باردار و کمک به کاهش حالت تهوع در ایام بارداری
  • تنظیم کننده فشار خون و …. تنها بخشی از خواص این دمنوش پرخاصیت و خوشمزه می باشد.

دمنوش به

نتیجه گیری کلی

همانطور که میدانید استفاده از دمنوش سیب و به در درمان بسیاری از بیماری های ویروسی موثر عمل می کنند و با توجه به شیوع بیماری کرونا مصرف این دمنوش ها بسیار توصیه می شود زیرا علاوه بر داشتن خواص درمانی بسیار زیاد برای بدن در آرامش و راحتی اعصاب هم نقش مهمی را ایفا می کنند به همین دلیل مصرف این دو دمنوش بسیار توصیه می شود و یکی از نکاتی که باید در مصرف دمنوش به در نظر داشت این است که این دمنوش دارای طبعی گرم می باشد و به همین دلیل به افرادی که دارای طبعی گرم می باشند.

توصیه می شود که در مصرف آن دقت لازم را داشته باشند و از نکات دیگر که باید برای خرید این دمنوش میوه ای در نظر گرفت این است که حتما خرید دمنوش های میوه ای را از فروشگاه هایی که بهداشتی و معتبر هستند صورت گیرد که یکی از این فروشگاه هایی که با اطمینان خاطر می توان انواع دمنوش و میوه های خشک را خریداری کرد فروشگاه نرگسیان است که محصولات این فروشگاه علاوه بر کیفیت بالا، بهداشتی بوده و با قیمت بسیار مناسب ارائه می شوند.