ارزش تغذیه ای و دارویی دمنوش مخلوط

 

دمنوش به سیب و گلابی، تولید کننده انواع دمنوش میوه ای، تولید کننده انواع دمنوش گیاهی، نرگسیان

با توجه به داشتن ارزش تغذیه ای و دارویی بالای دمنوش های گیاهی و میوه ای امروزه به یکی از نوشیدنی های پر مصرف  و محبوب تبدیل شده اند. دمنوش مخلوط به دلیل داشتن خواص بیشتر  و طعم بی نظیر در مقایسه با سایر دمنوش ها بسیار پرطرفدار تر می باشد اما باید در مصرف آن توجه داشت.

معرفی و خواص دمنوش مخلوط

دمنوش های گیاهی  و میوه ای تاثیر بسزایی بر سلامت و عملکرد سیستم بدنی دارند و از طرف دیگر طرز  تهیه این نوع دمنوش ها در خانه به راحتی امکان پذیر است. دمنوش مخلوط خواص بیشتری در مقایسه با دمنوش ساده دارد اما باید در نظر داشت که در مصرف این دمنوش ها هم باید دقت داشت زیرا مصرف بیش از حد از این دمنوش ها مضرات خاص خود را برای بدن دارد و با توجه به طبع هر فرد توصیه می شود که از چه نوع دمنوشی استفاده شود.

دمنوش مخلوط علاوه بر داشتن خواص بیشتر، طعمی خوشمزه تر هم دارند به عنوان مثال دمنوش مخلوط از چای سبز، میوه خشک و گیاهان دارویی و …. . از آنجایی که تنوع این نوع دمنوش ها بسیار بالا می باشد هر فردی بر اساس ذائقه خود می تواند با امتحان کردن دمنوش های مختلف دمنوش مورد علاقه خود را پیدا کند.

با توجه به استقبال افراد زیادی به استفاده از دمنوش مخلوط شرکت های مختلفی اقدام به تولید دمنوش های مخلوط کرده اند که ترکیبی از گیاهان یا میوه های خشک شده مختلف است که ترکیب این موارد در کنار هم  دمنوش فوق العاده ای را به وجود می آورد.

خوشبختانه در دنیای امروز دمنوش های گیاهی و میوه ای با توجه به طبیعی بودن و ارزش بالایی که دارند جایگاه ویژه ای را پیدا کرده اند به گونه ای که امروزه به عنوان یک نیاز اصلی برای هر خانوار قرار گرفته اند و همین امر سبب شده که بازار خرید و فروش این دمنوش ها چه به صورت ساده و یا دمنوش مخلوط رونق خاصی پیدا کند و تقاضا برای خرید آن روز به روز بالاتر رود.

دمنوش مخلوط میوه ای

معرف دمنوش مخلوط گیاهی و میوه ای

قبل از پرداختن به معرفی دمنوش مخلوط گیاهان دارویی و یا میوه ای باید به این نکته توجه داشت که نباید هر نوع دمنوش گیاهی را با هم مصرف کرد زیرا در بسیاری از موارد این گیاهان با یکدیگر تداخل دارند و مصرف خودسرانه دمنوش این گونه های گیاهی برای سلامت بدن مضر می باشد. به همین دلیل توصیه می شود که این نوع دمنوش مخلوط را از فروشگاه ها و عطاری های معتبر خریداری شود که مشکلی برای بدن ایجاد نشود در برخی از موارد ترکیبات یک گونه گیاهی بر روی ترکیبات گونه گیاهی دیگر تاثیر می گذارد. به عنوان مثال ترکیب دمنوش شنبلیله با دمنوش جینسینگ تداخل دارد و به هیچ عنوان نباید با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند برخی دیگر از دمنوش های که با یکدیگر تداخل دارند عبارتند از:

  • دمنوش سنبل الطیب با بابونه، اسطوخودوس
  • دمنوش شنبلیله با داروهای مربوط به بیماری دیابت
  • دمنوش بابونه با آسپرین و …. از دمنوش هایی هستند که باید در مصرف آن دقت داشت و توصیه می شود تحت نظر پزشک صورت گیرد.

 

معرفی تولیدکننده های انواع دمنوش های گیاهی و میوه ای

با توجه به محبوبیت پیدا کردن دمنوش های گیاهی در بین مردم امروزه خرید و فروش این دمنوش ها بیشتر شده است هر چند که استفاده از دمنوش های گیاهی از گذشته های دور هم در بین ایرانیان رایج بوده اما امروزه تنوع و بسته بندی و بهداشتی بودن و در برخی از موارد طعم دار کردن این دمنوش ها و بالا رفتن علم در مورد خواص و فواید این دمنوش ها سبب شده که روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

تقاضا و تبلیغات زیاد برای مصرف این دمنوش ها سبب شده که شرکت های زیادی به فکر جمع آوری تولید و تهیه این دمنوش ها بپردازند که خوشبختانه امروزه شرکت های تولید کننده انواع دمنوش گیاهی  افزایش پیدا کرده اند و با تولید دمنوش های با کیفیت و سالم سعی دارند که در بازار فروش خود را بالا ببرند که شرکت نرگسیان یکی از این شرکت های تولید کننده انواع دمنوش های گیاهی و میوه ای است که خوشبختانه دارا بودن کیفیت و سلامت محصولات اولیه این شرکت اعتبار خاصی به آن بخشیده و توانسته است نسبت به رقبای خود پیشی گیرد. این شرمت تولید کننده انواع دمنوش میوه ای هم هست و با فروش میوه های خشک شده و دمنوش میوه ای توانسته رضایت مشتری ها را به خود جلب کند.

دمنوش مخلوط گیاهی

طعم بی نظیر دمنوش به سیب و گلابی

یکی از دمنوش های ترکیبی بسیار پرطرفدار و خوش طعم و پر خاصیت دمنوش مخلوط به، سیب و گلابی است که با توجه به مزه شیرین و دلچسبی که دارد بدون قند می شود از این دمنوش استفاده کرد این دمنوش مخلوط دارای ارزش دارویی و تغذیه ای فراوانی است که در این مقاله به برخی از فواید این دمنوش با ارزش می پردازیم.

  • آرامش بخش اعصاب
  • تقویت کننده معده، قلب و معده
  • رفع خستگی و کاهش استرس
  • سرشار از انواع ویتامین ها چون A، B، C
  • طبعی گرم دارد و در پاکسازی کبد نقش مهمی دارد
  • بهبود تنفس و پیشگیری از آسم
  • اشتها آور
  • پاکسازی سیستم گوارشی
  • افزایش و تقویت هوش و حافظه
  • کنترل کلسترول خون
  • درمان نفخ معده
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • درمان کم خونی
  • تقویت قوه بینایی و …. تنها بخشی از خواص این دمنوش بسیار خوشمزه است. با توجه راحت و آسان بودن طرز تهیه این دمنوش ساده است و به راحتی می توان در خانه این دمنوش را آماده کرد و بنا به ذائقه شخصی خود می توان بعضی از طعم دهنده ها چون زعفران، دارچین و … را به آن اضافه کرد هر چند که این دمنوش طعم و عطر بی نظیری دارد. استفاده از دمنوش به عنوان یک نوشیدنی سالم برای عصرانه گزینه بسیار مناسبی است و در مقایسه با سایر دمنوش ها محبوبیت بسیار بالایی دارد و تا حد زیادی مورد پسند افراد با ذائقه های مختلف است و یکی از دمنوش های بسیار پر مصرف در فصل سرد سال است.
  • ضروری است که خرید این دمنوش ها حتما از فروشگاه های بهداشتی و عطاری های معتبر صورت گیرد.

  • زیرا با سلامت انسان در ارتباط است و با توجه به شرایط امروزی و شیوع بیماری کرونا مصرف این دمنوش ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می شود که فروش  اینترنتی این دمنوش ها توسط فروشگاه های عرضه کننده این محصولات نظیر فروشگاه نرگسیان هم  صورت می گیرد.

دمنوش به سیب و گلابی

دیدگاهتان را بنویسید