روش های خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا) – آفتاب – فرخانگی

نکات لازم قبل از خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا)

 

قبل از شروع خشک شدن فلفل (پودر پاپریکا)، بهتر است در مورد خطرات ناشی از دودهای مضر و محرک آن اطلاعات داشته باشید. دود فلفل (پودر پاپریکا) نه‌تنها به خودتان بلکه به بچه هایتان نیز آسیب می‌رساند اگر قصد دارید فلفل (پودر پاپریکا) های خود را در داخل آشپزخانه خود خشک کنید، حتما دارای تهویه مناسب باشد. کولر و یا پنکه خود را روشن کنید و پنجره های آشپزخانه را باز کنید. مهم است که هوا در گردش باشد. هنگام دست زدن به فلفل (پودر پاپریکا) ها، همیشه دستکش بپوشید. دستان خود را از قسمت های حساس بدن مانند صورت و چشم و بینی دور نگه دارید.

خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا) در خانه

پس از آماده شدن فلفل (پودر پاپریکا)ها ، باید تصمیم بگیرید که با چه روشی آن‌ها را خشک کنید. گزینه های مختلفی برای خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا) ها وجود دارد و این بستگی به امکانات شما دارد.. در زیر سه مورد از پرکاربردترین روشهای خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا) وجود دارد.

خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا) در هوای آزاد

خشک کردن در هوای آزاد،  ساده ترین و راحت ترین روش خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا) ها است اما همچنین طولانی ترین روش است. شما می توانید فلفل (پودر پاپریکا) های خشک را در داخل یا خارج از منزل قرار دهید. برای خشک کردن هوای فلفل (پودر پاپریکا) خود در داخل خانه، این مراحل را دنبال کنید:

 فلفل (پودر پاپریکا) های خود را به نصف برش دهید. جداکردن و یا نکردن دانه ها و یا ساقه ها، بستگی به سلیقه شما دارد. اگر قصد دارید فلفل ها را بعداً به پودر تبدیل کنید، بهتر است ساقه را جدا کنید. پنجره ای که در معرض نور خورشید قرار دارد بهترین مکان برای خشک کردن هوا است. هر ازگاهی فلفل (پودر پاپریکا) ها را بچرخانید تا خشکی یکدست شود. بعد از گذشت یک یا دو هفته، فلفل (پودر پاپریکا) های شما باید علائم خشکی و شکنندگی داشته باشند. پس از سه هفته، آن‌ها باید کاملاً خشک باشند.

خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا) ها در یک دستگاه خشک کن

 

این سریعترین روش برای خشک کردن فلفل (پودر پاپریکا) است، اما برای استفاده از این روش باید دستگاه خوب خشک کن داشته باشید. اگر قصد استفاده از این روش را دارید، این مراحل را دنبال کنید:

پودر فلفل قرمز
میوه خشک آیت

 فلفل (پودر پاپریکا) های خود را به نصف برش دهید. فلفل (پودر پاپریکا) ها را در دستگاه خشک کن قرار دهید. حتما فضای بین هر فلفل (پودر پاپریکا) را حفظ کنید تا هوا به درستی جریان یابد. درجه حرارت دستگاه را بر روی 60درجه سانتی گراد یا 150فارنهایت تنظیم کنید. معمولا بین 9 تا 13 ساعت زمان می برد. بصورت مداوم چک کنید که آیا فلفل (پودر پاپریکا) های کوچک خشک‌شده اند یا خیر. فلفل (پودر پاپریکا) های بزرگتر برای خشک شدن بیشتر طول می کشند.

خشک کردن  (پودر پاپریکا) ها در فر