نکاتی در مورد ذخیره زردآلو خشک

نکاتی در مورد ذخیره زردآلو خشک

خشک کردن زردآلو یکی از بهترین راه ها برای حفظ میوه است. با این حال، شما باید فرایند را به درستی انجام دهید وگرنه محصول شما خیلی زود خراب شده و بوی گندیده می گیرد. پس از اینکه زردآلوها را خشک کردید حتما آن‌ها را در یخچال یا اتاق سرد کولردار (گازی) قراردهید. البته بهتر است ابتدا اون هارو در بسته های پلاستیکی نیم یا یک کیلویی پرس کنید و سپس در یخچال یا سردخانه قراردهید. البته برای نگهداری زردآلوهای خشک‌شده می توانید از وکیوم و بسته بندی خلا هم استفاده کنید که بسیار توصیه می شود.

از آنجا که دما بر کیفیت غذا تأثیر می گذارد، دمای ذخیره سازی به تعیین مدت زمان نگهداری کمک می‌کند. هرچه درجه حرارت محیط شما، بالاتر باشد، فقط برای مدت کوتاهی میتوانید آن را ذخیره کنید؛ بنابراین اگر می خواهید خیلی طولانی تر آن‌ها را نگه دارید، زردآلوهای خشک‌شده را در یخچال یا سرخانه بادمای 5 درجه سانتی گراد نگه داری کنید. مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید زدن تاریخ است. هر ظرف را با تاریخ بسته بندی شده و چه نوع میوه ای را برای ذخیره کردن برچسب بزنید. دانستن تاریخ بسته بندی بسیار مهم است، بنابراین می توانید از زردآلوهای خشک قدیمی تر خود قبل از خراب شدن استفاده کنید.

میوه خشک

چه مدت زردآلو خشک دوام می آورد (عمرمفید)؟

بسته به شرایط نگهداری شما بین 6 تا 12 ماه باقی می ماند. البته اگر آن‌ها را در فریزر قراردهید بین 12 تا 18 ماه دوام می آوردند اما بعد از بیرون آوردن از فریزر باید سریع مصرف کنید چون زود خراب میشود.  نکته اصلی و کلیدی این است که باید زردآلوهای خشک را در محلی خشک و خنک نگهداری کنید. برای به حداکثر رساندن ماندگاری زردآلو خشک پس از باز کردن، آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی و یا در ظرف محکم قرار دهید. یکی دیگر از نکات ذخیره سازی زردآلو این است که قبل از ذخیره کردن آن‌ها در فریزر، زردآلوها را به مقدار نیاز هر دفعه خود بسته بندی کنید مثلا اگر در هربار 200گرم زرآلو نیاز دارید حتما در بسته های 200گرمی بسته بندی کنید.  وقتی این کار را کردید، هر زمان که نیاز دارید همون مقدار را خارج می کنید. البته دقت کنید اگر زردآلوهای شما به درستی خشک نشده باشند، قراردادن آن ها درجای خشک، تلاشی بی فایده باشد و اگر به تازگی زردآلو شک دارید، بو کنید و به چیپس میوه (میوه خشک) شده نگاه کنید. اگر ظاهری سیاه شده و یا بو دارد زردآلوهای خشک شده را دور بریزید. زردآلو هم سالم و هم خوشمزه است و هر دو زردآلو تازه و خشک نیز به یک اندازه مفید هستند. البته نگه داری و حفظ زردآلو خشک بسیار ساده تر و راحتتر می باشد.