چیپس میوه یا میوه خشک در رژیم غذایی تمام کشورهای جهان

چیپس میوه یا اصطلاحا در داخل کشور میوه خشک ،

که به عنوان یک میان وعده های عالی و سالم برای سلامتی در سراسر جهان شناخته می شوند ، چیپس میوه یک شکل غلیظ از میوه های تازه را فراهم می سازد. در تمام جهان بدلیل در دسترس نبودن میوه تازه و زود از بین رفتن آن، به جای میوه های تازه از چیپس میوه در اندازه های کوچکتر استفاده میشود ، از 30 تا 43 گرم بسته به میوه ، در توصیه های فعلی رژیم غذایی در کشورهای مختلف جهان، مصرف روزانه میوه های خشک به منظور بهره مندی از مواد غنی آن توصیه شده چراکه سرشار از سلامتی و آنتی اکسیدان های (ضد سرطان) ، همراه با طعم و عطر مطلوب می باشد. برای افزایش عمر مفید آنها ، میوه های تازه با روش های مختلفی فرآوری می شوند تا تبدیل به میوه خشک شود . چیپس میوه یا همون میوه های خشک نوعی میوه غلیظ هستند که فقط رطوبت کمتری دارند. میوه ها را هم می توان به طور کامل خشک کرد مانند ، زردآلو ، انواع توت ها و انگور و یا به صورت نصف یا برش زده مانند کیوی خشک ، انبه خشک، گوجه خشک، خرمالوخشک و پاپایا). حسن چیس میوه اینه که از اون می توان تا مدت های طولانی استفاده کرد حتی تا 2 سال میشه نگهشون داشت البته به شرطی که در جای خنک و سرد مثل یخچال نگهداری بشوند و در مسافرت و مهمانی ها استفاده از اون خیلی راحت هستش چراکه نه نیازی به شستن است و نه ترسی از خراب شدن و گندیدن میوه.
انجیرخشک ، هلوخشک سیب خشک ، زردآلو ، موزخشک آلوخشک و کشمش ، گلابی خشک ، به عنوان میوه خشک های سنتی شناخته می شوند. در همین حال ، میوه هایی مانند زغال اخته، گیلاس ، آناناس، توت فرنگی خشک و انبه خشک معمولاً قبل از خشک شدن با انواع مختلف محلول قند (یا آب میوه) غلیظ می شوند.
میوه های خشک پر انرژی دارای ارزش غذایی بالایی هستند. براساس بررسی سال 2017 که در مجله ناترنت منتشر کرده، آلو خشک باعث تشکیل استخوان می شود و تراکم استخوان را بهبود می بخشد. سرشار از فیبر بوده و از یبوست جلوگیری کنند. محققان همچنین خاطرنشان كردند كه آلو خشک منبع عالی ویتامین K و پتاسیم و همچنین اسیدهای فنولیك است كه به تقویت کلی سیستم ایمنی بدن کمک می كند.

اگر سیستم ایمنی بدن شما به تقویت نیاز دارد ،
حتما میوه خشک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این غذاهای فوق العاده دارای ویتامین A ، ویتامین C و آهن هستند. به علاوه ، این کالری ها و کربوهیدرات ها نسبت به سایر میوه های خشک کمتری دارند.
میوه خشک درمان افسردگی و اضطراب

خوردن میوه های خشک ، باعث ایجاد روحیه بهتر تا پوست جوان تر و بهبود هضم غذا می شود. طبق یک مطالعه آزمایشی بر روی موش های آزمایشگاهی سال 2016 در ژورنال زیست شناسی ترکیه چاپ شده موش هایی که از میوه خشک تغذیه می کنند کاهش عمده ای در میزان اضطراب و رفتارهای افسردگی داشته و عملکرد یادگیری و خواب آنها نیز بهبود یافته است.

اکنون که فواید میوه های خشک را می دانید ، آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. میوه خشک از چیپس سیب زمینی، آجیل، بستنی ، آب نبات یا شکلات خیلی خیلی سالم تر هستند. صبح ها ، بعد از ورزش یا بین وعده های غذایی از آنها لذت ببرید. برای جلوگیری از افزایش وزن و افزایش قند خون ، ازشون استفاده کنید.