معرفی خواص دمنوش میوه و طرز تهیه آن

1-    عنوان اصلی محتوا: معرفی خواص دمنوش میوه و طرز تهیه آن
2-    کلمه کلیدی اصلی دمنوش میوه
3-    کلمه کلیدی مرتبط انواع دمنوش میوه ای، طرز تهیه دمنوش میوه
4-    خلاصه محتوا (50 تا 70 کلمه) در سال های اخیر به دلیل استقبال بسیار زیادی که مردم از دمنوش میوه ای داشته اند سبب شده که تقاضا برای خرید آن بالا رود و از آنجایی که این دمنوش در دسته نوشیدنی های سالم قرار گرفته است فواید زیادی برای بدن دارد. یکی از نوشیدنی های سالم و در عین حال خوشمزه ای است که برای پذیرایی گزینه مناسبی است.

 

معرفی خواص دمنوش های حاصله از میوه

یکی از نوشیدنی های طبیعی و ارگانیک، محبوب و خوشمزه که در سلامت بدن نقش مهمی را ایفا می کند و از میوه های خشک تهیه می شود. دمنوش میوه است که استفاده از آن سبب جذب خواص میوه خشک به بدن می شود اما در تهیه این دمنوش میوه باید دقت داشت که میوه خشک شده که از آن استفاده می شود باید کاملا رسیده باشد و طعم شیرینی را بدهد و مرحله خشک شدن آن به درستی صورت گیرد.

به گونه ای که محیط لازم برای خشک شدن آن تمیز و بهداشتی باشد و اینکه در جای خشک و خنک نگهداری شود که فاسد نشود. از مهمترین فواید دمنوش میوه می توان به طعم مناسب و خوشمزه

  • سرشار از فیبر است و همین امر سبب می شود که حرکات روده ای را روان کند.
  • تقویت کننده سیستم گوارش
  • پاکسازی بدن از سموم
  • تقویت کننده سیستم ایمنی
  • درمان کننده جوش و آکنه
  • موثر در لاغری
  • بهبود وضعیت و سلامت کلیه
  • جوانسازی کلاژن پوستی
  • کاهش فشار خون
  • آرامش بخش
  • کاهش و درمان دردهای دوران قاعدگی
  • افزایش جذب مواد مغذی به بدن
  • داشتن تاثیر سریع بر سلامتی
  • نقش موثر و مهم در سلامت دندان به گونه ای که از دمنوش میوه به عنوان دهانشویه طبیعی یاد می شود و … سبب می شود که از سوی مردم استقبال بی نظیری از این دمنوش ها صورت گیرد.
  • البته بسته به نوع میوه خشک شده برخی از فواید آن ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال دمنوش حاصل از سیب خشک در تنظیم قند خون بسیار موثر عمل می کند و یا دمنوش حاصل از گلابی در هضم و جذب سریع مواد غذایی و درمان معده درد نقش موثری دارد.

از آنجایی که از دمنوش میوه ای به عنوان نوشیدنی سالم یاد شده همین امر سبب شده که تقاضا برای خرید آن بالا رود و بازار خرید و فروش آن رونق بالایی بگیرد. یکی از ایده های بهداشتی، سالم، خوشمزه برای پذیرایی و … استفاده از دمنوش های میوه ای است.

دمنوش خوشمزه لیمو  و زنجبیل

معرفی انواع دمنوش میوه ای

با توجه به تنوع بالای میوه ها مسلما  تنوع دمنوش های میوه ای هم بالا رفته است. از جمله این دمنوش ها می توان به دمنوش میوه ای استوایی، دمنوش میوه های هاوایی، دمنوش میوه های مدیترانه ای و سایر میوه ها اشاره داشت؛ که این دمنوش ها بسته به نوع میوه ای که استفاده شده فواید خاص خود را دارند.

و به علت محبوبیت بالا و استقبال بی نظیری که از این نوشیدنی سالم به عمل آمده روز به روز بر تنوع این دمنوش ها اضافه می گردد.

دمنوش آناناس، دمنوش پوست پرتقال، کیوی، گلابی، لیمو عمانی، پرتقال، تمشک، توت فرنگی، سیب، به، انبه، بلوبری، کشمش، آلبالو و … تنها بخشی از این دمنوش ها هستند. که بسته به نوع فصل می توان از دمنوش های متفاوتی استفاده کرد به عنوان مثال دمنوش میوه مناسب  برای فصل تابستان باید به گونه ای باشد که خاصیت خنک کنندگی داشته باشند. که دمنوش ریز میوه های قرمز رنگ چون تمشک، آلبالو، توت فرنگی و … که دارای طبعی سرد می باشند.

گزینه مناسبی برای استفاده در فصل گرم سال است. در تهیه دمنوش های میوه ای فقط از میوه استفاده نمی شود بلکه بسته به سلیقه و ذائقه هر شخص می توان به آن تک های میوه، گیاهان خشک دارویی، مغزها، و … استفاده کرد. که هم طعم بی نظیری به آن می بخشد و هم اینکه خواص آن را دو چندان می کنند.

دمنوش به

 

طرز تهیه دمنوش میوه

برای تهیه دمنوش میوه روش های مختلفی وجود دارد که هر شخصی بنا به ذائقه ای که دارد می تواند دمنوش مورد نظر خود را تهیه کند. برای تهیه این دمنوش ها بهتر است که میوه به قطعات ریز تقسیم شود و در فضای آزاد یا با استفاده از دستگاه میوه خشک کن خشک شود.

به این صورت که این قطعات میوه خشک را درون قوری ریخته و به آن مقداری آب جوش اضافه گردد و بر روی شعله ملایم قرار می دهیم. تا به آرامی شروع به  دم کشیدن کند که بعد از آماده شدن بسته به ذائقه هر فرد می توان به آن عسل اضافه کرد و یا با نبات میل کرد.

در کنار این تکه میوه ها می توان به آن ها، انواع گیاهان خشک دارویی، چای سبز، زعفران، دارچین و … اضافه کرد. بسته به نوع میوه می توان برخی از این دمنوش ها را بر روی شعله ملایم قرار داد. در حالی که برخی دیگر نیازی به حرارت ندارند و با استفاده از آب جوشی که اضافه شده به آرامی دم میکشد.

شاید علت استقبال بیشتر افراد از دمنوش میوه ای این است که دیگر برای شیرین شدن نیاز به شکر و انواع قند و شیرینی نیست و علاوه بر اینکه طعم بی نظیری دارد برای بدن هم بسیار مفید می باشد. برای تهیه دمنوش خوشمزه و با کیفیت ضروری است که یک سری نکات مهم را در نظر گرفت که این نکات عبارتند از:

  • میوه های استفاده شده در دمنوش زیاد خشک و بدون آب نباشد زیرا در این صورت دمنوش تهیه شده رنگ تیره به خود می گیرد و طعم خوبی ندارد.
  • استفاده از چای سفید در دمنوش میوه ای سبب می شود که طعم خوبی به آن بدهد و طعم و مزه میوه ها را به خود بگیرد

امروزه با توجه به استقبال قابل توجهی که از دمنوش های میوه ای شده و  با توجه به فوایدی که برای آن تعریف شده و اینکه در دسته نوشیدنی های سالم قرار دارد سبب شده که در بسیاری از فروشگاه ها میوه های خشک مخصوص دمنوش ها به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی شده و به فروش می رسند.

و از آنجایی که این دمنوش ها چون مورد مصرف قرار می گیرند با سلامت انسان کاملا در ارتباط هستند به همین دلیل توصیه می شود.

که خرید این نوع مواد از فروشگاه های معتبر صورت گیرد و بر روی بسته بندی آن تاریخ تولید، انقضاء و مجوز بهداشت آن قید شود. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش میوه خشک فروشگاه نرگسیان( آیت) است که توانسته با ارائه محصولات با کیفیت و بهداشتی و با قیمت مناسب  توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

دمنوش ریز میوه قرمز

جهت سفارش و ارتباط با ما با شماره زیر در واتساپ در ارتباط باشید:

09102144375 – مهندس میرزایی