میوه درمانی: پرتقال خشک و همه خواص و فواید آن

پرتقال خشک

پرتقال خشک میوه ای است از نوع مرکبات که بسیار لذیذ و خوش طعم است و درخت آن معمولا در شمال و جنوب کشور پرورش داده می شود. میوه، گل و برگ قسمتهایی از درخت پرتقال خشک هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. پرتقال خشک را به صورت خام و پخته در شربت، مربا، بستنی و… استفاده می کنند.

– خواص تغذیه ای پرتقال خشک

A ، B و C است. پرتقال خشک دارای پروتئین، آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، کلر، گوگرد،

میوه پرتقال خشک سرشار از ویتامینهای روی و غیره است.

پرتقال خشک
میوه خشک آیت

آب پرتقال خشک، اثر مقوی و نشاط آور دارد و با مصرف آن، غلظت خون کاهش پیدا می کند، لذا می توان برتقال را محافظ سیستم عروقی به حساب آورد. اگر آب پرتقال خشک بدون پوست کندن میوه تهیه شود اثر مفیدتری دارد. آب پرتقال خشک نوشابه ای مفرح و با خاصیت مدر و دارای اثر ضد سم است و مقاومت محیطی بدن را زیاد می کند. افرادی که چاق هستند، اگر رژیم پرتقال خشک بگیرند، در رفع چاقی بسیار مؤثر است. در این رژیم باید چند روز پرتقال خشک بخورید یا یک عدد پرتقال خشک و 3 عدد لیمو را به برش های نازکی ببرید و آن را مدت 10 دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید. 2 قاشق سوپ خوری عسل را به آن اضافه کنید و دوباره 5 دقیقه آن را بجوشانید. بعد آن را صاف و بگذارید سرد شود و هر روز 3 استکان کوچک از آن را میل کنید.

آب پرتقال خشک با مزه شیرین متمایل به ترش، سرشار از انواع ویتامین ها می باشد، مخصوصا از نظر مقدار ویتامین C بسیار غنی است؛ بنابراین توصیه می شود به منظور تأمین ویتامین C و ایجاد نیرو و مقاومت در مقابل انواع بیماری ها، در طول ۲۴ ساعت به میزان یک تا دو لیوان از آب پرتقال خشک بنوشید. پرتقال خشک مقدار زیادی ویتامین D دارد که برای جذب کلسیم نهایت لزوم را دارد و استخوان ها را تقویت می کند.

خواص درمانی پرتقال خشک

شیرین ترین دارو است. خوردن 2 الى 4 عدد پرتقال خشک در روز کمک به پیشگیری از سرماخوردگی و کلسترول پائین می کند و سنگهای کلیه را از بین می برد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

با مصرف پرتقال خشک کمبود املاح بدن برطرف و مقاومت طبیعی بدن زیاد می شود.

وجود هورمون های نمو، کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین A و ویتامین C در پرتقال خشک، شرایط لازم را برای رشد ونمو استخوان ها و عاج سازی به منظور استحکام دندان ها فراهم می کند؛ برای تقویت و رشد اطفال و نیز تأمین مواد لازم بدن، مصرف آن به زنان باردار و شیرده توصیه می شود.

جلوگیری از عوارض آن، باید مقداری آن عده از بیماران آسمی، رماتیسمی و پوستی که روزانه مقداری ترکیبات کورتون مصرف می کنند برای پتاسیم مصرف کنند که البته طبیعی ترین راه، مصرف پرتقال خشک است.

بهترین و طبیعی ترین راه مبارزه با یبوست خوردن روزانه یک تا دو لیوان آب پرتقال خشک است. اسانس پرتقال خشک خاصیت ضدعفونی کننده دارد؛ بنابراین در تهیه پمادهای ضدعفونی کننده به کار می رود.

دم کرده برگ پرتقال خشک عمل هضم غذا را آسان می کند

و در درمان میگرن مؤثر است. دم کرده برگ پرتقال خشک با پوست نارنج یا بهار نارنج جهت آرام کردن تپش قلب می باشد.

 

مرکز فروش میوه خشک نرگسیان در زمینه (فروش و پخش میوه خشک شده عمده) فعالیت دارد.جهت استعلام  قیمت با ما در ارتباط باشید:

استعلام قیمت عمده در واتساپ:

میرزایی: 09102144375