خواص عالی و جذاب خرمالو خشک

که دربخش مجله میوه خشک آیت به بررسی فواید و خواص فراوان خرمالو خشک می‌پردازیم.

ارزش غذایی میوه خرمالو:

این میوه خشک چربی و پروتئین بسیار می‌دارد و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. آن‌ها شامل مقدار قابل‌توجهی از: B6 و C ویتامین A، کلسیم؛ منگنز؛ پتاسیم؛ فسفر؛ فیبر رژیمی – هم قابل‌حل و هم غیرقابل‌حل خرمالو خشک ادرارآور خوبی است و هم‌چنین همانند ملین طبیعی عمل می‌کند.

تمام خواص و فواید میوه خرمالو خشک

تمام خواص و فواید میوه خرمالو خشک 

نگاهی کلی به خواص خرمالوخشک

این میوه خشک با داشتن کلسیم، پتاسیم و منیزیم و ویتامین‌های A و C، می‌تواند به هضم هرچه بهتر غذا و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. خرمالوخشک تقویت‌کننده معده است، کم‌خونی را رفع می‌کند. اگر در فصل سرما لثه‌هایتان خونریزی می‌کند امکان دارد به دلیل کمبود ویتامین C باشد. باید بدانید که مصرف این میوه خشک و جذب ویتامین C آن برای بالا بردن استحکام سلامت لثه‌ها مؤثر است. این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است. این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم می‌باشد. که با کلسترول و فشارخون بالا مقابله می‌کند به‌علاوه پکتین موجود در خرمالو خشک نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون دارد.

طبع این میوه خشک گرم و تر است و دانه میوه خرمالو خشک که کوبیده و به‌صورت گرد درآمده باشد سنگ کلیه و مثانه را دفع می‌کند. این میوه خشک به درمان سکسکه کمک کرده و به‌طور چشمگیری جلوی خون‌ریزی را می‌گیرد. خرمالوخشک برای پوست و ناخن و موهای خشک و شکننده مفید است. خرمالو خشک رسیده برای کودکان نیز میوه‌ای مفید محسوب می‌شود و در رشد و نمو آن‌ها مؤثر است.

خواص باورنکردنی و بی‌نظیر خرمالو خشک

خواص باورنکردنی و بی‌نظیر خرمالو خشک

بررسی فواید سلامتی میوه خرمالوخشک

خرمالوخشک یکی انرژی‌زا طبیعی است:

این میوه خشک میوه بسیار شیرین بوده که مانند یک انرژی‌زا طبیعی عمل می‌کند. به همین دلیل، کودکان در تمرینات فیزیکی و همچنین فعالیت‌های ورزشی نیاز به مقدار زیادی انرژی‌دارند. کسانی که دچار فشار روانی و خستگی می‌شوند باید خرمالو خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

پاک‌سازی کبد با مصرف خرمالوخشک

خرمالوخشک برای درمان یبوست و کنترل فشارخون:

این میوه خشک دارای مقدار بسیار غنی فیبر محلول در آب است. به‌عنوان ملین طبیعی عمل می‌کند درنتیجه، مشکلات شکمی را به‌راحتی درمان می‌کند. خرمالو خشک برای کنترل فشارخون و جلوگیری از بیماری‌ها مؤثر است. مقدار بالای پتاسیم این میوه به‌عنوان گشادکننده عروق عمل می‌کند و درنتیجه جریان خون در بدن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین فشارخون کاهش می‌یابد.

خرمالوخشک برای سلامت قلب:

با فشارخون خوب، تعدادی از بیماری‌های قلبی عروقی کنترل می‌شوند. سطح فشارخون پایین به حفظ سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند؛ و درنتیجه از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. علاوه بر حفظ فشارخون، این میوه نیز به جلوگیری از بیماری‌های قلبی با محتوای فیبر محلول در آب بالا کمک می‌کند.